לראשונה: שר האוצר מינה מוזמן של ההתיישבות במועצת מקרקעי ישראל

12 אוק 2018 המחברת/ת:

, עו״ד עמית יפרח,  היועמ"ש ויו"ר אגף קרקעות בתנועת המושבים, מונה למוזמן בישיבות מועצת רשות מקרקעי ישראל כנציג ההתיישבות כולה.

עוד החליטה אמש מועצת רשות מקרקעי ישראל על הקמת צוות שיסדיר את נושא הפעילות הלא חקלאית והתיירות הכפרית במושבים ובקיבוצים. כאשר אל הצוות יוזמנו שני משקיפים - האחד מהמושבים והשני מהקיבוצים. מתנועת המושבים ומהתנועה הקיבוצית מברכים על כך ששר האוצר מבין את הצורך של המרחב הכפרי להתפרנס גם מתיירות וגם מעיסוקים נוספים במשק לצד החקלאות ומקווים שתהיה הסדרה בהקדם.

שר האוצר ויו"ר רמ"י, משה כחלון אמר: "המושבים והקיבוצים מחזיקים את הקרקעות הפתוחים של מדינת ישראל. הרצון שלנו כמדינה הוא שימשיכו להחזיק בקרקעות ושיוכלו להתפרנס ולהתפתח בכבוד במרחב הכפרי ברחבי המדינה תוך שמירת האופי החקלאי שלהם. ההחלטות המתקבלות במועצת מקרקעי ישראל קובעות את עתידה של ההתיישבות לדורות הבאים, והתוספת של נציג התנועות המיישבות רק תתרום לתהליך קבלת ההחלטות של המועצה."

כזכור, ההתיישבות העובדת דורשת מזה שנים רבות שיהיה לה נציג בדיוני מועצת מקרקעי ישראל אשר יציג בפני חברי המועצה את עמדת ההתיישבות בכל הנוגע להחלטות המתקבלות ומשפיעות באופן דרמטי על מעמד החוכרים החקלאיים על קרקעות המושבים והקיבוצים.

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.