היובש החורפי נוצל להקמת מיזם חדשני בדרום למניעת הצפות

13 ינו 2021 המחברת/ת:

בתחנת הכח החדשה הנבנית בסמוך לקרית גת ניצלו את ההפוגה הממושכת בגשמים להקמת מיזם חדשני למניעת הצפות. בצמוד לשטח התחנה הותקן מאגר תת קרקעי רחב ידיים שיקלוט אליו את עודפי מי הגשמים ויגן על המתקנים הרגישים מפני שיטפונות.

המאגר, בנפח של 1000 קוב, נבנה בטכנולוגיה גרמנית יחודית שהובאה לארץ על ידי חברת אגרולן, המתמחה בפתרונות סביבתיים. המתקן עשוי מיחידות אקו בלוק - חלקי פלסטיק מודולריים היוצרים מאגרים תת קרקעיים שמשהים את הנגר מתחת לקרקע ומסייעים בהחדרת מי הגשמים לתהום. בעזרתו ניתן לטפל במי הנגר בצורה מקומית עוד לפני שהוא מגיע אל מערכות הניקוז המסורתיות שלא עומדות בעומס. המאגר חזק ועמיד מאוד והשטח מעליו יכול לשמש למגוון שימושים כמו מעבר להולכי רגל, גן ציבורי ואפילו חניון למכוניות ומשאיות כבדות.

חנן גליקמן, מנהל הפרויקט בחברת אגרולן: "כולנו מכירים מידי שנה את התמונות הקבועות של ההצפות שנגרמות בישראל מידי חורף וגורמות לנזקים כבדים. הגיע הזמן להפסיק להתייחס לזה כאל גזירת גורל. המתקן שאנו בונים קולט אליו את המים העודפים מפני השטח ומרזבי הגגות ולאחר מכן הם מחלחלים בהדרגה אל מי התהום. זוהי התפיסה שאליה הולכים היום בעולם ובה נותנים פתרון מקומי למי הנקז במקום לבנות תשתיות להובלה שלהם למרחקים. הרווח הוא כפול גם מניעת שיטפונות וגם העשרה של מי התהום."

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.