רפתני המועצה האזורית מרחבים קיימו כנס פתיחה להתארגנות יצרני החלב במועצה

במועצה האזורית מרחבים קיימים כ- 90 רפתות. לאור הרצון לשתף פעולה וחשיבות ההתארגנות והכוח המשותף, קוים השבוע כנס פתיחה להתארגנות של הרפתנים במועצה  אותו יזמו עו"ד ליאל דוידיאן ממושב פטיש המשמש כיו"ר ההתארגנות והרפתן מידן לוי מפטיש המשמש כמזכיר ההתארגנות. 

הכנס היה בהשתתפותם של מזכ"ל תנועת המושבים ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור, ראש המועצה האזורית מרחבים, שי חג'ג', מנכ"ל התאחדות מגדלי הבקר, אביתר דותן, מנכ"ל מועצת החלב, מיכל קראוס, סמנכ"ל מועצת החלב, איציק שניידר ויו"ר הועדה החקלאית של מרחבים ושדות נגב, אלי מוגרבי.

מזכ"ל תנועת המושבים ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור פתח את הכנס ואמר: "ההתארגנות הכלכלית כפי שאתם עושים היום זה כוח כדי שביחד תהיו חזקים ומשפיעים יותר. הקיבוצים צדקו בדרך הכלכלית שלהם. הם בנו עצמם נכון. אנחנו לא נצליח לבנות את ההתארגנויות הכלכליות כמו של הקיבוצים אבל ניתן לבנות את ההתארגנויות שנוכל לעשות". 

צור דיבר על המו"מ עם האוצר על הסכם בענף החלב ואמר: "אנחנו מעדיפים ללכת להסכמים ברורים. עם זאת ההסכם שיעשה צריך להיות הסכם שהמשק המשפחתי יכול להתקיים ממנו ולחיות איתו בכבוד. אני מקווה שאכן נגיע לסיכומים טובים למשק המשפחתי. ואם לא נגיע, קיימת התחייבות של כחלון ואורי אריאל שלא יהיה הסכם ללא הסכמה של המשק המשפחתי.

ראש המועצה האזורית מרחבים, שי חג'ג': "במועצה פועלות כיום כ- 90 רפתות, המייצרות 80 מיליון ליטר חלב בשנה. בעבר הלא רחוק פעלו כאן למעלה מ- 110 רפתות. בכל המושבים באזור הנגב הצפוני- לא קיימות רפתות משפחתיות בכלל, ואחוז גבוה מהרפתות המשפחתיות בישראל פועלות במועצה האזורית מרחבים. אני מבקש לחזק את הרפתנים במרחבים שהחליטו לפעול בכוחות משותפים והקימו התארגנות אזורית. באיחוד כוחות ניתן להצליח ולקדם מטרות משותפות. 

אני מבקש להודות לכל הארגונים השותפים ולמזכ"ל תנועת המושבים, מאיר צור. שיתופי הפעולה בינינו מצוינים והקשר הדוק. הוכחנו לאחר תיקון 27 שהצדק קיים ואפשר להגיע לשוויון. אם מקום המדינה ועד התיקון חקלאי הנגב שילמו פי 5 על המים, התיקון הביא למחיר אחיד. נפעל יחד כדי להביא לצדק גם כאן. כרגע, ברפורמה בחלב - אין שום שוויון. אם נאלץ להביא את ההסכם לוועדת כספים זה מה שנעשה. צריך שיהיה הסכם שיעשה סדר. יש כאן 90 רפתות. אלחם בכל הכוח נגד כל מתווה שיביא לסגירת רפתות - שיאלצו לקבל סעד. זה לא יקרה

אם לא נגיע להסכמות אזי נביא את ההסכם לוועדת כספים שתקבע את הקריטריונים לשוויון אמיתי. אני מאחל שיהיה מתווה נכון וצודק ושיהיה צדק ושוויון בין כל הרפתות."

עו"ד ליאל דוידיאן, רפתן ממושב פטיש, ויוזם ההתארגנות האזורית מרחבים:  "איגדנו את יצרני מרחבים, ויזמנו כנס אשר מבהיר את חשיבות ההתארגנות, היתרונות והכוח המשותף להשפיע. אנחנו כאן בשביל ולמען היצרנים, להשמיע את קולם, לסייע בכלל ובהנגשת הגופים הממשלתיים בפרט. אני שמח שכל יצרני מרחבים הגיעו. ברור הוא כי יש המון עבודה.

אני מבקש להודות לשי חג'ג', מאיר צור, איציק שניידר ואביתר דותן, יחד נביא להסכם שיטיב עם היצרנים המושביים."

במהלך הכנס הסבירו מנכ"ל מועצת החלב, מיכל קראוס, מנכ"ל התאחדות מגדלי הבקר, אביתר דותן וסמנכ"ל מועצת החלב, איציק שניידר על ההסכם המתגבש וענו על שאלות ציבור הרפתנים.

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.