עמי חצרוני, בעל עסק למכירת פירות וירקות בכביש 553, בסמוך לתחנת הדלק, בשם "האיכר אבן יהודה", מנהל כבר מספר שנים מאבק כנגד הוועדה המקומית לתכנון ובניה "שרונים", בשל כתב אישום שהוגש כנגדו וכנגד בנו והחברה שבבעלותו.

לאחרונה, בית המשפט השלום בנתניה (השופט גיא אבנון) ציין בפסק הדין שנתן, כי עמי חצרוני, בנו והחברה שבבעלותו, ביצעו שימוש אסור במקרקעין בכך שהם משתמשים במבנה שנבנה ללא היתר על קרקע חקלאית בשימוש מסחרי כחנות לממכר פירות וירקות. התובעת, עו"ד איריס יערי, ביקשה להשית על הנאשמים קנסות כוללים בסך של 900 אלף ₪, וגם קנס יומי על כל יום בו ימשיכו להפעיל את החנות, בסך של 1,400 ₪, והכל יחד עם מאסר על תנאי.

לעומתה, הסנגור, עו"ד ד"ר ניסן שריפי, ציין כי מדובר בחקלאי פעיל שמכר גם תוצרת של חקלאים אחרים. כמו כן, ציין את היותו לוחם וקצין קרבי בשירותו הסדיר ובמילואים, אשר זכה לתעודת הוקרה והערכה, ולמרות שנקלע למצוקה כספית קשה עד לפשיטת רגל, הצליח להשתקם כלכלית.

ד"ר שריפי ביקש, כי הקנס שיוטל על הנאשמים לא יעלה על 10,000 ₪ ושיינתנו מספר חודשים להסדיר תכנונית את המבנה והפעילות בו.

כאמור, השופט אבנון קיבל את רוב טענותיו של ד"ר שריפי, והשית קנסות נמוכים על הנאשמים: על החברה הוטל לשלם קנס בסך 25,000 ₪ ועל בעלי העסק, עמי חצרוני ובנו הוטל קנס בסך של 12,500 ש"ח בלבד.

עקב הענישה המקלה של בית המשפט השלום, הפרקליטות הגישה ערעור מנומק, מפורט וארוך, בטענה כי יש להרשיעו במרכיבים נוספים, וכי הוא נענש בעונש קל יחסית על עבירות תכנון ובניה שביצע במסגרת העסק.

את הערעור ביקש פרקליטו של חצרוני, ד"ר ניסן שריפי, לסלק על הסף, וציין בסמוך להגשתו טענות שהוגדרו על ידי בית המשפט המחוזי (השופט עידו דרויאן גמליאל) שהן "טעמים של ממש להתנגדות ולערעור".

ביהמ"ש המחוזי מתח ביקורת על מערך התביעה שלא הצליחה להפריך את טענותיו של ד"ר שריפי, לרבות טענות על הגשת הערעור באיחור, מעבר למועד הקבוע בדין, ללא הנמקה ראוייה וכי מדובר בניסיון של התביעה לתקן בדיעבד מחדלים שיצרה בעניין הענישה. כמו כן, טען ד"ר שריפי שסיכויי הערעור אינם גבוהים.

בית המשפט קבע כי "המערערת לא טרחה להזים את טענות ההגנה שפורטו בה – מחדל רדף מחדל ללא הסבר ונימוק" .

לפיכך – כאמור, בית המשפט קיבל את טענותיו של עורך הדין ד"ר ניסן שריפי ומחק, באופן נדיר, את הערעור על הסף. המדינה איבדה את זכות הערעור במקרה זה.

הלקח: אף אם המדינה מגישה ערעור, שניראה על פניו בעל סיכוי רב, אין להתייאש, וראשית יש לבדוק תקינות הגשתו ועמידתו במועד הקצוב בחוק להגשת ערעור.

רצ"ב:

פסק הדין המקורי של בית משפט השלום (עליו הוגש הערעור)

העתק החלטת בית המשפט המחוזי

כתב הטענות של ד"ר שריפי (שהתקבל במלואו)

 

תו"ב (שלום) 14938-11-18 הוועדה המרחבית לתכנון ולבניה שרונים נ' חץ השדה בע"מ ואח', פס״ד מיום 02/01/23

מידע נוסף

  • הערת מערכת:

    מאמרים המפורסמים באתר האיחוד החקלאי על ידי אנשי מקצוע מייצגים את דעתם בלבד, אינם מהווים חוות דעת משפטית (אלא אם נאמר במפורש) ואינם מייצגים את עמדת תנועת האיחוד החקלאי .
    לפרטים נוספים ותגובות ניתן לפנות לכותב המאמר בהתאם לפרטיו המפורטים לעיל.

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

לפסקי דין בנושאים:

ֿדיני שליחות אגודה קהילתית אגודות שיתופיות אגרסקו אחריות נושאי משרה איכות הסביבה אי תחרות אנרגיות מתחדשות אפליה כלפי נשים ארגון מגדלי העופות ארנונה אשראי בוררות בחירות בחירות לועד הנהלה בטיחות בעבודה ביטול בן ממשיך ביצים בית מקצועי בן ממשיך ברית פיקוח גודל הנחלה דגי נוי דיני חוזים דיני מכרזים דיני נזיקין דיני עבודה דמי פיתוח הארכת חוזה חכירה הורשת זכויות החלטה 737 החלטה 979 החלטה 1101 החלטה 1261 החלטה 1265 החלטה 1524 החלטה 1547 היוון היחידה השלישית היטל השבחה הסגת גבול הסוכנות היהודית הסכם בין יורשי נחלה הסכם משולש הסכמי פיתוח העברת זכויות הערכת שווי הפקעות הפרשות לפנסיה הקצאות קרקעות חקלאיות הקצאת מגרשים הרחבות הרמת מסך השבות מקרקעין השכרת בתי מגורים השמדת תוצרת חקלאית התיישבות התיישנות ועדות ביקורת ועדות קבלה ועד מקומי ועד קהילה ועדת השגות ותמ״ל זכויות בחלקת המגורים זכויות היסטוריות זכות עיון במסמכי אגודה חובת השבה למעסיק חוזה חכירה חוכר לדורות חוק ההתיישבות חיוב בגין שירותים קהילתיים חכירה חכירה לדורות חלופת האגודה חלף היטל השבחה חקלאות טיפול בבעלי חיים ייבוא וייצוא ירושת משק חקלאי כתב הודאה וסילוק כתבי שיפוי לולים לשון הרע מדור משפטי מדור עסקי מועצות אזוריות מיסוי מיסוי מקרקעין מיסי קהילה מכסות ביצים מכרזים מניות תנובה מסך התאגדות מס מעסיקים מס רכישה מס שבח מערכת המשפט מקרקעי ישראל משבצת משק עזר משרד החקלאות נזיקין נחלה נפוטיזם סדר דין סדרי דין סילוק יד במקרקעין סמכויות בית דין לעבודה סמכות שיפוט סעיף 114 לחוק הירושה סעיף 197 עובדים זרים עובדים פלסטינאים עיגון זכויות ערבון ערבות ערעור על החלטות הרשם פדיון חופשה פינוי מאדמות מינהל פיצוי בגין גריעת שטחים מהמשבצת פיצוי בגין שימוש חורג פיצוי יורשים פיצויי סבל פיצויי פיטורין פיצול נחלה פירוק אגודה שיתופית פירוק שיתוף במקרקעין פלישות חקלאיות פנסיה פקיעת חברות קבורה קורונה קיבוצים קליטה קנאביס קנביס רפואי קניין רוחני קרקע קרקע תפוסה רישוי עסקים רישום זכויות רשות מקרקעי ישראל רשם האג״ש שיוך דירות בקיבוצים שיוך נכסים שימושים חורגים שינויי יעוד שעות נוספות תביעת דיבה תחנות דלק תכנון ובניה תכנית דיור לאומי תנאי מקפח בתקנון תנובה תקנון אג״ש תרבות וחינוך תשלומים לאגודה קהילתית

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.