על רקע העליה במחירי מוצרי החלב קוראים באיחוד החקלאי לממשלה להוריד את המע"מ על מוצרי החלב המפוקחים

העליה במחירי מוצרי החלב העליה במחירי מוצרי החלב Adobe Stock

המחלבות והחקלאים כבר ויתרו מספיק בשנים האחרונות, גם הממשלה צריכה לשאת בנטל ועליה לשים את היד בכיס אם באמת אכפת לה מיוקר המחיה.

באיחוד החקלאי קוראים לממשלה לחוקק לאלתר את חוק החקלאות כדי לעצור את הקטסטרופה.

בחודשים האחרונים פשטו מחלבות ואיגודי חקלאים רגל בעקבות צעדים חסרי אחריות של שרי האוצר והחקלאות הקודמים.

לצערנו האסימון עדיין לא נפל גם אצל הממשלה הנוכחית והיא מזניחה בהתרשלות מקוממת את נושא יוקר המחיה. ההתייקרויות של מוצרי המזון אינם גזירת גורל והם נובעים מאזלת ידן של הממשלות שמצד אחד גורמות לעליה במחירי המזון ומצד שני מעשירות את קופת הטייקונים.

בתנועת איחוד החקלאי מזהירים מפני קטסטרופה שמתרגשת עלינו בתקופה הקרובה- יותר ויותר חקלאים ואיגודי חקלאים מתמוטטים ופתיחת המשק ליבוא חסר אחריות משיאה תוצאה הפוכה והיא עליה במחירי התוצרת החקלאית.

לדברי עו"ד דודו קוכמן, מזכ"ל האיחוד החקלאי "טוב תעשה הממשלה אם תכבד הסכמים ובינתיים תוריד את המע"מ על המוצרים המפוקחים. אם לממשלה אכפת מהצרכנים, תתכבד ותוותר על המעמ. אין מדינה בעולם שגובה 17% מע"מ על מוצרים מפוקחים".

בפתח מושב הכנסת, קורא עו"ד דודו קוכמן, מזכ"ל האיחוד החקלאי לממשלה לעמוד בהסכמים, ליצור יציבות שלטונית וכלכלית, כאשר בראש ובראשונה על משרד האוצר לחוקק בהקדם וכבר במושב הנוכחי של הכנסת, את חוק החקלאות, לבטל את הרפורמה החד צדדית לרבות בתחום המכסים, חידוש הרלוונטיות של החקלאות,

הורדת מחירי המים, הסדרת נושאי הפרנסות חלופיות, חוק עידוד השקעות הון לחקלאות ועוד.

ב 24.5 תתקיים הועידה ה 16 של האיחוד החקלאי במעמד נשיא המדינה תחת הכותרת- "החקלאות והכפר כערך לאומי". לדברי קוכמן, יש חשיבות לקדם רפורמה לחקלאות הישראלית, אך עליה להיעשות עם נציגי החקלאים באמצעות מעבר לתמיכות ישירות הגיוניות על פי מודלים מקצועיים, קידום וחיזוק מחקר חקלאי, עידוד כניסה של חקלאים צעירים וקידום החלטות הממשלה בעבר להקמת שוק סיטונאי שיבטיח מחירים הוגנים לאזרח.

לדבריו, היום הזה מוכיח יותר מתמיד שצריך לשמור על החקלאות הישראלית כדי להבטיח לאזרחי ישראל את בטחון המזון, רציפות האספקה של מזון טרי ובריא, מאבק בפערי התיווך שמהם נהנים היבואנים ושמירה על יציבות מחירים. הטיפול בחקלאות ודאגה לרציפות החקלאים היא ערך ציוני ראשון במעלה.

 

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.