משרד החקלאות ישקיע 10 מיליון ₪ בדור הבא של החקלאות הישראלית

24 פבר 2022 המחברת/ת:
לוגו משרד החקלאות לוגו משרד החקלאות

שר החקלאות, עודד פורר: "זהו עוד צעד חשוב שהוא חלק בלתי נפרד מהרפורמה בחקלאות. אנו שמים דגש מיוחד על הצערת הענף וקליטת כוחות חדשים בו, כי אנחנו מבינים שזו הדרך היחידה שהחקלאות הישראלית תמשיך להיות פורייה, יצרנית ואיכותית שנים קדימה"

משרד החקלאות ופיתוח הכפר, יתמוך גם בשנת 2022 בקליטה של חקלאים חדשים ביישוביים חקלאיים בהיקף של 10 מיליון ₪ בשלב הראשון לטובת בניית הדור הבא בחקלאות וטיפול במשקים לא מעובדים בכל הארץ. מטרת המתווה היא להגדיל את סך האדמות החקלאיות המעובדות בישראל, ולמשוך לענף כוח העבודה צעיר, איכותי ובעל מוטיבציה, אשר יניע את ביטחון המזון של כולנו, ויביא להתחדשות החקלאות, בה הגיל הממוצע היום עומד על 65 שנים.

מאז כניסתם לתפקיד, שר החקלאות ופיתוח הכפר, עודד פורר, והמנכ"לית, נעמה קאופמן-פס, מובילים את הרפורמה בחקלאות, אשר יעודה המרכזי הוא לקדם חקלאות ישראלית מתחדשת ובת קיימא. לשם כך, הושם דגש מיוחד על יוזמות שמטרתן "להזרים דם חדש" לחקלאות, בין היתר באמצעות מסלולי תמיכה שונים. במסגרת נוהל התמיכה בחקלאים חדשים, ובנקלטים חדשים בפריפריה  המשרד יסבסד עד 40% מגובה תכנית ההשקעה שאושרה, עבור יחידים (מקסימום מיליון ₪) או תאגידים (מקסימום 2 מיליון ₪) שיעמדו בתנאי הנוהל. ההשקעה כוללת בין השאר רכישת משק, הכשרתו והפעלתו, הכשרת שטח ועוד.

ככלל, הדרישה המרכזית היא כי המבקשים לא היו חקלאים פעילים בשנים האחרונות; בין אם לא עסקו בתחום כלל בעבר, ובין אם מדובר בחקלאים המעוניינים לחזור לתחום אחרי לפחות 7 שנים בהן לא היו פעילים בו. לצד אלו, המתווה יעניק תמיכה גם ל"נקלטים חדשים" בישובים חקלאים, בדגש על יישובי הפריפריה. זאת, כדי לעודד קליטת צעירים ליישובים כפריים, לחזק את הפריפריה, ולעודד את העיסוק בחקלאות כתחום מרכזי בחיי הקהילה.

בשנים האחרונות, מאז החלה התוכנית בשנת 2017 אנו רואים גידול במעבר ליישובים חקלאים בגולן. גידול משמעותי שבו הבחנו היה במושב החקלאי נטור, אשר נכון להיום, 10% ממשפחות היישוב השתתפו בתוכנית התמיכה וקיבלו את המענק. במסגרת הנוהל הקודם אושרו כ-300 בקשות לקליטתם של חקלאים חדשים וחוזרים בישובים חקלאיים, מתוכם כ-60 חקלאים חדשים.

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.