החקלאים הערבים מקווים: "מנסור עבאס התחייב לסייע מהתקציב שקיבל גם לחקלאות הערבית"

11 נוב 2021 המחברת/ת:
אבראהים מואסי אבראהים מואסי

רגע לאחר העברת תקציב המדינה גם החקלאים מהמגזר הערבי מקווים כי מנסור עבאס יהיה שם עבורם וידאג לתמיכות בחקלאות הערבית. במסגרת וועידת ישראל לחקלאות שתתקיים ב 8-9.12 יתקיים דיון מיוחד בנושא החקלאות הערבית בישראל בהשתתפות נציגים מהמגזר הערבי.

אבראהים מואסי תושב באקה אל גרבייה המשמש כחבר במועצת הצמחים, חקלאי ומנהל אגודת מים מציין כי ב-30 השנים האחרונות החקלאות במגזר הערבי, בדומה למגזר היהודי דועכת: "מאז קום המדינה אנחנו ערביי ישראל מתפרנסים בכבוד מחקלאות, בונים משקים בהתאם לחקלאות המתקדמת והפיתוח החקלאי בישראל, רוב האוכלוסיה הערבית התפרנסה מחקלאות- המשכנו את דרך אבותינו אבל בשנות ה 90 חל שינוי מבחינת היחס של הממשלה ומשרד החקלאות". מואסי מתאר את השינוי ומסביר: "השינויים שפגעו במגזר היהודי פגעו גם במגזר מהעבר ומאות משפחות במגזר הערבי עזבו את החקלאות. הגיע הזמן לשינוי גישה- אנחנו צריכים תמיכות בתדירות גבוהה".

חקלאי המגזר הערבי תולים תקוות רבות בחבר הקואליציה- מנסור עבאס: "נפגשנו עם מנסור עבאס לאחרונה" משתף מואסי, "הסברנו לו את המצב והוא מכיר את  הנתונים והמצב והבטיח לתמוך מהתקציב שקיבל בקידום פרויקטים חקלאיים במגזר הערבי, אנחנו מקווים מאוד שכך יהיה. הרפורמה של ליברמן בחקלאות פוגענית מאוד ואני מקווה שהיא לא תקרה. עידוד יבוא ללא הגבלות וביטול המכס זה גזר מוות לחקלאות. הוכחנו במשך עשרות שנים שאנחנו יכולים לספק את הסחורה האיכותית במחיר סביר ומשתלם לצרכן ולמגדל. אין צורך לעודד יבוא מחו"ל כשאנחנו יכולים לעשות את זה ומאידך מכניסים תוצרת עם זיהומים וכו'. אנו החקלאים הערבים בשר מבשרה של החקלאות במדינה, החלטנו לחיות ולהתפרנס בכבוד מחקלאות שירשנו מאבותינו ורוצים להמשיך לעשות זאת".

כאמור, סוגייה זו לצד סוגיות חקלאיות נוספות הנמצאות על סדר היום יידונו במסגרת הוועידה החקלאית של ישראל בתאריכים 8-9.12 במעלה החמישה- ליד ירושלים בהשתתפות שרים, חברי כנסת, ראשי הארגונים החקלאים, חקלאים ועוד.

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.