שרי האוצר והחקלאות נערכים לייבא בחודשים הקרובים כ-50,000 טון ירקות ופירות פטור ממכס!

שרי האוצר והחקלאות נערכים לייבא בחודשים הקרובים כ-50,000 טון ירקות ופירות פטור ממכס! Photo by Victor Machado from FreeImages

לארגוני מגדלי הירקות והפירות נודע: שרי האוצר והחקלאות נערכים לייבא בחודשים הקרובים כ-50,000 טון ירקות ופירות פטור ממכס! זאת ללא היוועצות והידברות עם החקלאים ונציגיהם ובניגוד להתנגדות הנחרצת מקיר לקיר לרפורמה המוצעת בחקלאות.

למרות הצהרות שרי החקלאות והאוצר, מתקיים כבר שנים ייבוא פירות וירקות (תפוחים, אגסים, ענבים, עגבניות, מלפפונים ועוד) ומחירם ברשתות השיווק נשאר גבוה! המחיר לחקלאי נמוך והצרכן קונה במחיר מופקע, זאת מאחר ורשתות השיווק הן הקובעות את מחירי המזון ולא החקלאי, כפי שמנסים בערמה, משרדי האוצר והחקלאות לספר לצרכנים! כלומר, המחווה כביכול מול הצרכנים הוא שקרי ונועד לחזק את הטייקונים, היבואנים ובעלי רשתות השיווק ולא לסייע באמת לצרכן.

כעת, בנוסף לייבוא הקיים, מאיימים משרדי האוצר והחקלאות על ייבוא נוסף של פירות וירקות ללא מכס, בעוד החקלאים בישראל עמלים ובתי הקירור מלאים בירקות ופירות קיץ טריים ובריאים תוצרת הארץ.

ירון בלחסן מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות ומאיר יפרח מזכ"ל ארגון מגדלי הירקות אומרים, כי שרי האוצר והחקלאות מזלזלים בחקלאים ובזים לפנייתם המשותפת של 18 חברי כנסת מהקואליציה, שמחו על הרפורמה המוצעת וביקשו לדון בהצעה רק בהסכמות עם החקלאים. עוד אומרים השניים, כי בידיעה שפורסמה השבוע, נאמר בלגלוג כי במשרד האוצר סבורים שחברי הכנסת מהקואליציה, שחתמו על המסמך המשותף וקראו לשינויים בהסכמה, 'מבקשים בסך הכל להגיע להישגים בתחומים אחרים החשובים למפלגותיהם וכי לבסוף יוותרו על התנגדותם בנושא הרפורמה בחקלאות'.

יפרח ובלחסן מציינים, כי הידיעה על הייבוא הצפוי הפתיעה אותם, מאחר ולא התקיימה התייעצות עם נציגי החקלאים, כמקובל, לגבי סיכוי למחסור כלשהו הצפוי בעת הקרובה אשר עתיד להצריך ייבוא מחו"ל. "הבהלה לייבא מוכיחה כי ההחלטה לייבוא פירות וירקות במשקל 50 אלף טון! שאין בו באמת צורך, הינו צעד כוחני מול החקלאים והעומדים לצדם בצדקתם. מעולם לא התקיים ייבוא בסדר גודל כזה ללא מכס!", אומרים יפרח ובלחסן.

עוד הוסיפו מזכירי הארגונים, כי לא ברורה עמדת הזלזול, המגיעה ממסדרונות האוצר וההתלהבות להטיל רפש מיותר ומכוער, על מגזר שלם, חרוץ ויצרני, שדבק באחיזתו בגבולות הארץ ומספק את ביטחון המזון הטרי לציבור, במשך כל השנה. "אנו טוענים, כי צעד זה רק יעשיר את היבואנים והטייקונים בעלי רשתות השיווק וינחית מכה נוספת על החקלאות והחקלאים, אך לא יתרום להוזלת מחירים לאוכלוסייה בישראל, כפי שלא תרמו שנים של ייבוא. הציבור הישראלי לא מודע לכך כי קיים כבר יבוא והמחירים לא הוזלו. מי שמתעשר על חשבון הצרכנים והחקלאים הם היבואנים ורשתות השיווק", אומרים יפרח ובלחסן.

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.