נשואים פלוס - חיים ביחד, עובדים כמורים ביחד: "ידענו שנחלוק אותו מקצוע אבל לא חשבנו שנעבוד באותו בית ספר"

02 ספט 2018 המחברת/ת:
דור ולימור מורים לחינוך גופני דור ולימור מורים לחינוך גופני

הערבה התיכונה בעיצומה של התרחבות ובנייה מאסיבית, קליטת משפחות חדשות ובנים חוזרים, דבר המצריך ביצוע התאמות והרחבות במוסדות החינוך. בשל כך, מציעים למורים שיעברו לערבה סל הטבות נרחב עד לסכום של 90,000 שקלים (בהתאם לרפורמה בה נמצא המורה), הכולל מענק כספי בהתחייבות לשנת עבודה, בסך של 16,000 שקלים, מענק כספי מוגדל בהתחייבות לשלוש שנות עבודה, בסך 20,000 שקלים לשנה, כיסוי הוצאות מעבר דירה לחותמים לשלוש שנים, השתתפות בשכ"ד בגובה של 8,000 שקלים בשנה. בנוסף מוצעים למורים חוזים אישיים הכוללים 40%-50% תוספת שכר, הטבות מס לאחר שנת מגורים וכדומה.

הקמפיין לקליטת מורים הוביל לערבה 12 מורים ומורות חדשים המהווים גידול של 15 אחוז בצוות החינוכי העומד כיום על כ-100 מורים. בין המורים החדשים שהצטרפו השבוע לערבה התיכונה 2 זוגות נשואים ששניהם משמשים כמורים: דור ולימור אליהו ודודו ומרינה משה.
דור (31) ולימור (28) שהשלימו לימודי הוראה בשנה האחרונה, נישאו לפני כחודשיים והדרימו מתוך ציונות ואידאולוגיה. "עבור דור זה מעבר קיצוני, הוא במקור מיסוד המעלה ואני מקיבוץ זיקים, בשלב זה אנחנו שוכרים דירה בצופר. להצטרף להרחבות בערבה? מוקדם לדעת, רק הגענו ואנחנו עוד לומדים את המקום" אמרה לימור. השניים סיימו לימודי חינוך גופני בווינגייט, שם גם הכירו, אל הערבה נחשפו דרך אח של לימור המתגורר בחצבה, לדבריו של דור: "הגענו לבקר וזה קסם וקרץ לנו, אנחנו אוהבים שקט ולא אזורים סוערים, רצינו משהו אחר, שונה, שקט והערבה מאוד מתאימה לכך. יש כאן אנשים מדהימים, מהרגע שהגענו כולם נרתמים לסייע וליצר נחיתה רכה". דור ישמש כמחנך כיתה ז' בבית הספר 'שיטים דרכא' בערבה ובמקביל כמורה לחינוך גופני, לימור תשמש כמורה לחינוך גופני ומכינה לבגרויות בתחום, באותו בית הספר. "לא תכננו לעבוד יחד. הכרנו בלימודים והבנו שנעסוק באותו מקצוע אבל לא חשבנו לעבוד באותו בית ספר, יהיו סיטואציות שנחלוק את אותו אולם בשיעורים, זה יכול להיות מדליק" אומר דור. "התמריצים שמעניקים למורים בערבה דרבנו אותנו להגיע, אבל מה שיותר משמעותי מבחינתנו היה האפשרות לעבוד בבית ספר אחד במשרה מלאה, זה דבר שכמעט ולא קיים בחינוך גופני. ברגע שהייתה הצעה ששנינו נעבוד במשרה מלאה זה קסם לנו מאוד. מורים לא מרוויחים משכורות גבוהות ולכן מחפשים הזדמנויות, אם זה מתחבר לסביבה נעימה ומקום עם ערכים ואידאולוגיה אז זו חבילה שלמה ומתאימה עוד יותר".

בסוף השבוע האחרון, זוג נוסף הגיע לערבה, מדובר בדודו (40) ומרינה (36) משה, הנשואים 7 שנים ולהם 2 ילדים. רגע לפני שדודו ומרינה הצטרפו לחיים בערבה התיכונה ולמערכת החינוך המתפתחת שבה ובעיצומה של העמסת משאית המעבר לערבה סיפר דודו: "אני מורה לאנגלית ואשתי מרינה תשמש בערבה כמחנכת של כיתה א'. התגוררנו בערד והחלטנו לעשות שינוי, לצאת לדרך חדשה, רצינו אתגר אחד במקום עם איכות חיים וחיי קהילה וכששמענו על הקליטה בערבה התיכונה זה קסם לנו. כמובן שגם התנאים הטובים, התמריצים ואפשרות התעסוקה חיזקו את הרצון שלנו להגיע". במהלך החודשים האחרונים הגיעו לא פעם משפחת משה לערבה התיכונה להתרשם ולבחון את המעבר, "שאלנו המון אנשים והבנו שיש בערבה איכות חיים, סביבה אידיאלית לגידול ילדים והמון פעילות וחיי קהילה. כרגע נשכור בספיר אבל בהחלט בוחנים את האפשרות לרכוש שטח ולהתיישב בהרחבות בערבה התיכונה".

הצורך בגיוס מורים נוספים עלה עם התרחבות האוכלוסייה בהווה ותוכנית עתידית לקליטת מאות משפחות בחודשים הקרובים, להרחבות הנבנות בכל יישובי הערבה. כמו כן, במערכת החינוך מעוניינים להרחיב את היצע תכניות הלימוד. רוב המורים המלמדים כיום בערבה חיים בשטחה. חלק קטן מהם מתגורר בישובים סמוכים ושני מורים המלמדים פעם בשבוע, מגיעים בטיסות ממרכז הארץ, איתן לירון המורה למתמטיקה ואייל קופמן המלמד מוסיקה.

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.