חשש לעליית מחירים בחגי תשרי

01 אוג 2018 המחברת/ת:

כחלק מהיערכות משרד החקלאות לקראת חגי תשרי, מקיימת הנהלת המשרד הערכות מצב בנוגע לאספקת מוצרי המזון הטריים, בניתוח ההיצע אל מול הביקוש. מתוך הניתוח, נמצא כי נכון לעתה, אין צפי למחסור בתוצרת הצמחית הטרייה לקראת חגי תשרי, פרט לעגבניות, בהן צפוי מחסור קל. במשרד ממשיכים לעקוב אחר השוק וימשיכו לעדכן את הציבור בכל התפתחות.

על פי ניתוח המשרד, מחירי הפירות גבוהים עתה עקב החורף החם. לקראת החגים צפוי ביקוש מוגבר, ועל כן, הערכה היא שתהיה עלייה נוספת במחירים, ובמיוחד במחירי הענבים הלבנים, אפרסקים ונקטרינות.

כמידי שנה, בתקופת החגים יש ביקוש מוגבר לביצים והביקוש עולה על ההיצע המקומי, לכן כן פתח משרד החקלאות מכסות יבוא פטורות ממכס מבעוד מועד, במטרה למנוע מחסור בביצים בשוק המקומי לקראת החגים. מדובר במכסת ייבוא לתקופת החגים בהיקף של כ-25 מיליון ביצים, ומכסת הייבוא תגדל ככל שיידרש, מתוך הנחה שהיבואנים יביאו ביצים רק בהתאם לביקוש ולצרכים של המשווקים.

בענף החלב, לא צפוי מחסור בחלב ומוצריו, ואף עתידים להיות עודפי חלב, פרט למחסור קל בקוטג' במהלך חול המועד סוכות.

בבשר בקר לא צפוי מחסור, אם כי צפויה עליה במחיר הבשר הקפוא בבשר עוף קפוא, לא צפוי מחסור, ואף צפויים להיות עודפים.

ברוב ימי החג אין צפי למחסור בעוף טרי. ברם, בבקרים שלמחרת החגים צפוי מחסור בעוף טרי. העוף הטרי צפוי להגיע לנקודות המכירה לקראת הצהריים, ועל כן, ממליץ משרד החקלאות לרשתות השיווק להתארגן בהתאם, מבעוד מועד, על מנת להבטיח אספקה סדירה של עוף טרי עוד במהלך הבוקר.

למותר לציין שפתיחת השוק לייבוא ללא מכס, אינה קובעת את ההיצע. מי שקובע את ההיצע אלה היבואנים שקובעים כמה לייבא ובאיזה מחיר למכור.

 

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.