למרות החום ואחרי חודשיים של סניטציה מוקפדת: החלה עונת שתילת הפלפל בחממות הערבה התיכונה הצפי- מעל 90 אלף טון פלפל לייצוא

01 אוג 2018 המחברת/ת:
למרות החום ואחרי חודשיים של סניטציה מוקפדת: החלה עונת שתילת הפלפל בחממות הערבה התיכונה הצפי- מעל 90 אלף טון פלפל לייצוא דני ישראלוביץ

לאחר שבכל שטחי החקלאות באזור הערבה התיכונה, בוצע תהליך סניטציה מוקפד, במהלך החודשיים האחרונים, החלו השבוע החקלאים בשתילת הפלפל לקראת עונת החורף.

הגידולים מהערבה התיכונה הפכו לשם דבר בשוק המקומי והעולמי, כאשר מעל ל 60% מיצוא הירקות מישראל מתבסס על הגידולים מהערבה. בערבה התיכונה שמים דגש גדול במיוחד על חיטוי וניקיון הקרקע, ומדובר באזור היחיד המבצע תהליך כזה בישראל, במטרה לשמור על איכות הסביבה, לנקות את שטחי החקלאות ממזיקים ולאפשר גידול איכותי ומשגשג לקראת עונת הגידולים הבאה.

במהלך התהליך עוצרים החקלאים את כל הגידולים למשך חודשיים ומעבירים את הקרקע תהליך של שימור וחידוש – תוך סניטציה מוקפדת הכוללת: עקירה של הגידולים מהקרקע, פיזור של קומפוסט על הערוגות, 'תיחוח'- במהלכו מבצעים ריסוק של הקרקע, ערבוב והחדרת הקומפוסט לאדמה, פריסת צינורות השקיה וכיסוי הקרקע בפלטות פלסטיק, לחיטוי סולארי כשבפועל מערך ההשקיה שומר על קרקע לחה המתחממת באופן משמעותי עד ל- 60-70 מעלות צלסיוס , בשל קרינת השמש ולוחות הפלסטיק.

במהלך השבוע האחרון הסתיימה תקופת הסניטציה , ומשפחות החקלאים החלו לשתול בערבה פלפלים לייצוא- הגידול המרכזי באזור . אשתקד השתרע גידול הפלפלים על פני 12,000 דונם כאשר השנה נרשמת יציבות בדונמים שהוקצו לגידול זה .השנה צפוי יבול הפלפל במשקי הערבה התיכונה ,לעמוד על כ- 90,000 טון פלפלים כאשר 80% מהם מיועדים לייצוא לשווקים הבינלאומיים.

דני ישראלוביץ מצופר המגדל פלפל בשטח של 10 דונם אומר כי למרות מזג האוויר השרבי לאורך השבוע האחרון השכימו קום בני משפחתו והעובדים על מנת לשתול פלפלים בשטח של כ-10 דונם. לדבריו: "לאחר שהשלמנו את הסניטציה בקרקע התחלנו לשתול ולגדל פלפל איכותי לשוק המקומי ולחו"ל". אגב, אל עבודת השתילה הצטרפה גם אלה, ביתו בת ה- 7.

ראש המועצה האזורית ערבה תיכונה אייל בלום ציין: "התייצבות שוק גידול הפלפלים בערבה- הינה בשורה לחקלאות הישראלית כולה. יחד עם זאת, נמשיך לעודד ולפתח תחומי חקלאות נוספים, על מנת להבטיח עתיד יציב וטוב יותר לחקלאי הערבה ולמנוע מצבי משבר בגידול מסוים, כפי שהיה עם הפלפל".

בערבה התיכונה מתגוררים כ- 4,000 תושבים בשבעה ישובים שונים, מתוכם חמישה מושבים חקלאיים- עידן, חצבה, עין יהב, צופר ופארן ושני ישובים קהילתיים-ספיר וצוקים. החקלאות הינה תחום עיסוק מרכזי בערבה בה קיימים כ- 500 משקים חקלאיים המשתרעים על פני 28,000 דונם.

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.