לקראת שבועות: התמונה "מטע רימונים" שצילמה סבטלנה קירז מחיפה זכתה בתואר "תמונת החקלאות של ישראל" לשנת 2022

02 יונ 2022 המחברת/ת:
מטע רימונים מטע רימונים סבטלנה קירז-חיפה

תחרות הצילום "הגלריה החקלאית" של קנט, שהתקיימה  זו הפעם ה-15,  שמה דגש השנה על חשיפת החקלאים ועל עבודת היומיום של אלה שדואגים לנו למזון טרי

התמונה "מטע רימונים" שצילמה סבטלנה קירז מחיפה זכתה במקום הראשון בתחרות הצילום "הגלריה החקלאית" של קנט וזכתה בתואר "תמונת החקלאות של ישראל" לשנת 2022.

תחרות הצילומים "הגלריה החקלאית" של קנט-הקרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות שהתקיימה השנה זו הפעם ה-15,  נועדה לחשוף לציבור הרחב את תרומתה הגדולה של החקלאות לפיתוחה של המדינה ואת יופיים המרהיב של החקלאות בטבע ובנוף הישראלי. התחרות שהחלה כתחרות סגורה לחקלאים בלבד, נפתחה לציבור הרחב והפכה במרוצת השנים לתחרות צילומי החקלאות הישראלית והטבע המקומי המרכזית בארץ. במשך השנים נשלחו לתחרות עשרות אלפי תמונות מקוריות ויצירתיות של שדות, גידולים, בעלי חיים, ציוד חקלאי ועוד. הגלריה הפכה ל"שגרירה" של החקלאות הישראלית ותמונות נבחרות הוצגו בתערוכות חקלאיות בינלאומיות ובשגרירות ישראל ברחבי העולם.

התחרות השנה שמה דגש על חשיפת החקלאים. אלו שעומדים בחזית החקלאות המקומית ודואגים, מדי יום ובכל מזג אוויר, לצאת לשדות  ולדאוג לכולנו למזון טרי כחול-לבן.  לתחרות נשלחו השנה מאות תמונות, מכל רחבי הארץ. צוות השיפוט בחר את 20 התמונות הטובות והמרגשות ביותר והן אלו שעלו לשלב הגמר. בשלב זה התחרות נפתחה גם להצבעת הקהל ובשקלול ההצבעות נבחרה למקום הראשון, כאמור, התמונה "מטע רימונים".

סבטלה קירז, הצלמת, מספרת שהיא צלמת חובבת שנסעה לצפון עם חברות לצלם דווקא רימונים.  זאת בגלל הצבע העז שלהם. באחד המטעים, סמוך לנחל ציפורי היא ראתה חקלאי מבוגר, דרוזי המתגורר באחד הכפרים באזור. מצא חן בעיניה השקט בו הוא קוטף את רימונים, בשעות הבוקר המוקדמות, והמבט האוהב אותו הוא נותן לכל פרי.

גיא שרי כפר רופין שותלים עגבניות בעמק

גיא שרי כפר רופין שותלים עגבניות בעמק

למקום השני הגיעה התמונה "שותלים עגבניות בעמק",  המתעדת את שתיל העגבניות בעמק המעיינות, שצילם גיא שרי מכפר רופין. למקום השלישי הגיעה התמונה "אדום מבפנים שמח מבחוץ" שקלטה, מצילום רחפן, את שמחת אסיף האבטיחים בעמק חפר. התמונה צולמה ע"י גיא שמואלי ממשמר השרון.

גיא_שמואלי-משמר_השרון-אדום_מבנים_שמח_מבחוץ

גיא_שמואלי-משמר_השרון-אדום_מבנים_שמח_מבחוץ

אודות קנט

חברת הביטוח קנט - קרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות, פועלת משנת 1967 כחברת ביטוח ממשלתית עסקית בשותפות עם ארגונים חקלאיים נוספים, ביניהם: התאחדות האיכרים, האיחוד החקלאי, מועצת הייצור החקלאית וארגוני מגדלים. לחברה למעלה מ – 15,

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.