חקלאים בעוטף עזה יוכלו להגיש בקשות לפיצויים ב"מסלול ירוק" ייעודי לחקלאים בגין נזקים עקיפים

18 יול 2023 המחברת/ת:
חקלאות בעוטף עזה חקלאות בעוטף עזה אודי שטיינוול, מתוך אתר פיקיויקי

בעקבות אישור תקנות קרן הפיצויים מס רכוש (רשות המיסים) המסדירות את תשלום הפיצויים עבור נזקים עקיפים לעסקים בטווח של עד 40 ק"מ שחוו פגיעה כלכלית בעקבות ההסלמה הביטחונית במבצע "מגן וחץ", קרן הפיצויים ברשות המסים ומשרד החקלאות ופיתוח הכפר סיכמו על "מסלול החקלאות" כחלק מתקנות הפיצויים לנזקים עקיפים בשל מבצע "מגן וחץ". לפי חישוב שבוצע במשרד עולה כי פוטנציאל הפיצוי יכול להגיע למעלה מ-25 מיליון ₪ לכ-1,000 חקלאים המעבדים את שטחיהם במרחק של עד 20 ק"מ מגבול הרצועה.

במסגרת  הסיכום נקבעו שני "מסלולי חקלאות", האחד, עבור חקלאים המחזיקים בשטחים הסמוכים ביותר לרצועת עזה, במרחק של 0 עד 7 ק"מ מהגבול. חקלאים אלו יקבלו פיצוי בהיקף של 4,400 ₪ עבור כל עובד שמועסק במשקם. השני, עבור חקלאים המחזיקים בשטחים יותר מרוחקים, בטווח של 7 עד 20 ק"מ מהרצועה, אשר יקבלו פיצוי בהיקף של 2,000 ₪ עבור כל עובד שמועסק במשקם. חקלאים בטווח של עד 7 ק"מ שייבחרו בכך יוכלו לתבוע פיצוי במסגרת המסלול האדום  לנזק עקיף, קרי הוכחת נזק ברמה הפרטנית.

חקלאים בטווח של בין 20 ל-40 ק"מ שלא זכאים למסלול חקלאות ייעודי, יכולים לתבוע פיצוי במסגרת "מסלול שכר" - מסלול רגיל שמופיע בתקנות ומתאים לכלל העסקים.

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.