⁨האיחוד החקלאי מציע לרתום את המגזר הכפרי לצורך ישוב זמני של תושבים המפונים מהגבולות⁩

07 נוב 2023 המחברת/ת:
עו״ד דודו קוכמן, מזכ״ל האיחוד החקלאי עו״ד דודו קוכמן, מזכ״ל האיחוד החקלאי

מזכ"ל האיחוד החקלאי לשר השיכון: התקן הוראת שעה דחופה לשימוש במבנים למגורים והסבת מבנים אחרים בישובים הכפריים לטובת שיכון מפונים.

מזכ"ל תנועת כפרי האיחוד החקלאי, עו"ד דודו קוכמן פנה לשר הבינוי והשיכון בהצעה להסב למגורים מבנים חקלאיים ואחרים לטובת מגורים בחלקות א' של החקלאים ולהשמישם למגורים באופן זמני.
במכתבו מציע עו"ד קוכמן כי המרחב הכפרי, יכול להיות רתום ולסייע לצמצום מצוקת הדיור, זאת כפי שנעשה בסוף שנות ה-90 עת הגיעו לישראל רבבות עולים חדשים. לא מדובר רק על קהילות קיבוצים שלמות אלא לאוכלוסיות שונות ממגוון ישובים עירוניים והתיישבותיים אחרים שנמצאים כיום באין פתרון ויושבים בבתי מלון.

עו"ד קוכמן מזכיר כי בשנות ה 90 היה זה שר השיכון, דאז שרון ז"ל שהבין את גדול השעה והוביל להוראת שעה של משרד הפנים מחד והחלטות מיוחדות של מועצת מקרקעי ישראל מאידך שאפשרו את הקמתם/ הסבתם של מבנים למגורים. לדבריו, בדרך זו ניתן מענה לאלפי משפחות בשנות ה 90 אשר קיבלו פתרון זמני. התקנת תקנות יאפשרו בפרק זמן קצר לייצר אלפי פתרונות דיור נוספים לצמצום המצוקה שכוללים גם מעטפת קהילתית של קהילות שיודעות להכיל ולסייע לנקלטים.

בשנות ה 90 הותקנה הוראת שעה ל 5 שנים שהוארכה בהמשך ל 10 שנים נוספות ואיפשרה להסב אלפי מבנים חקלאים, לולים, מחסנים, מבני תעשיה ואחרים לטובת מגורים. היו חקלאים שקיבלו מענק מחברות משכנות כדי לעשות את זה . 

עו"ד קוכמן אומר כי מדובר בעשרות אלפי מבנים שחלקם אינם בשימוש וכבר כיום ניתן להסבם כאשר על פי התקנות שיש לתקן, ניתן לחייב את החקלאים להחזירם לשימוש הקודם או להשמיש למגורי קבע בתום התקופה.

עוד באותו נושא:

מצוקת הדיור למפונים: האיחוד החקלאי מציע הסבת שטחים חקלאיים(ice)

האיחוד החקלאי מציע: להסב מבנים חקלאיים למגורים זמניים של המפונים (NEWS1)

מזכ"ל האיחוד החקלאי: "פתרון המלונות הגיע לקצה, המדינה יכולה להסב אלפי מבנים למגורים זמניים" (דבר)

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.