בגבולות הצפון והדרום- קוטפים בהפוגות ועל פי הנחיית צה"ל

01 נוב 2023 המחברת/ת:
קטיף תפוח בגבול הצפון קטיף תפוח בגבול הצפון צילום: ארגון מגדלי הפירות

התפוחים, הקיווי, האפרסמונים, האבוקדו והבננות במטעי גבול הצפון, בגולן וביישובי העוטף- חייבים להיקטף בימים אלו.

צוותים מצומצמים (לאחר שרבים מגויסים ובאין עובדים זרים), חברי קיבוצים, מושבים, ומתנדבים, מנצלים את ההפוגות בין המטחים ועובדים במרץ במטעים ככל שניתן, על פי הנחיות צה"ל, כאשר ברור כבר עתה, שלא כל הפרי יוכל להיקטף.

ירון בלחסן מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות, חקלאי ואח שכול, שערך סיור במטעי גבול הצפון משבח את צוותי המטעים, שעומלים לייצר פרי מובחר בהרי הגליל והגולן, ועושים את מירב המאמצים לקטוף כמה שיותר פירות בשעות הספורות שניתן, ולצד מגבלות כוח האדם.

"כעת יש מספיק פירות בבתי הקירור והאריזה בישראל ואין חשש למחסור", אומר בלחסן ומוסיף, "אם למישהו היה ספק מדוע חשוב לתמוך בישובים ובחקלאים הממוקמים בגבולות המדינה, הרי שהיום יודעים כולם, כי החקלאים משמשים אזרחים- חיילים השומרים על גבולות המדינה בצפון ובדרום".

"אני מקווה שהממשלה תקצה באופן מידי פיצויים לנזקים הישירים ואובדן ההכנסה שנגרמים לחקלאים, יחד עם תקציבים לחיזוק ענפי החקלאות, ותפסיק לאלתר לייבא תוצרת חקלאית טרייה מארצות ניכר, כאשר אין בה צורך, ולא רק כסיסמה אלא במעשים. אני מחזק את ידי צה"ל, כוחות הביטחון, החקלאים ואת עם ישראל הנפלא המאוחדים כולם בתקופה קשה זו.

מי ייתן וכולם ישובו בשלום לביתם".

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.