על רקע מבצע "עלות השחר": משרד החקלאות גיבש יחד עם רשות המיסים מתווה לפיצוי מהיר של החקלאים ביישובי עוטף עזה

17 אוג 2022 המחברת/ת:
שריפות בשדות חקלאיים בעוטף עזה שריפות בשדות חקלאיים בעוטף עזה

שר החקלאות ופיתוח הכפר, עודד פורר: "הימים האחרונים היו קשים במיוחד והביאו את החקלאים להפסדים. אני מברך על מתווה חשוב זה שגובש על-ידי גורמי מקצוע במשרד החקלאות ורשות המיסים, שייתן מענה מהיר, יזרז את ההליכים ויקל על החקלאים הזכאים לכך לפי חוק בקבלת הפיצוי בעקבות הנזקים הכלכליים של הימים בהם השביתו את עבודתם"

משרד החקלאות ופיתוח הכפר גיבש יחד עם רשות המיסים מתווה לפיצוי מהיר של החקלאים ביישובי עוטף עזה בשל הנזקים שנגרמו לגידולים החקלאיים בעת ימי המבצע "עלות השחר". במסגרת המתווה שגובש, נקבעו מספר מסלולים שמטרתם להקל על החקלאים ולהעביר לחקלאים כספי פיצוי בהקדם האפשרי. מתווה זה מהווה חלופה נוספת ל"מסלול האדום"  

במסגרת המתווה, כאמור, נקבעו שלושה מסלולים לקבלת הפיצוי. האחד, מסלול עבור חקלאים המחזיקים בשטחים הסמוכים ביותר לרצועת עזה, אשר ניזקו באופן משמעותי הן בעקבות הגבלות התנועה באזור ערב המבצע והן בעקבות המבצע. חקלאים אלו יקבלו פיצוי בהתאם למספר העובדים המועסקים, ובהתחשב בשישה ימים בהם הייתה השבתה מלאה של הפעילות. השני, מסלול עבור חקלאים המחזיקים בשטחים יותר מרוחקים, בטווח של עד 7 ק"מ מהרצועה, אשר יקבלו תמיכה בהתאם למספר העובדים המועסקים, ובהתחשב בשלושה ימי מבצע בהם הייתה השבתה מלאה של המשק. השלישי, יוענק פיצוי לחקלאים הנמצאים בסמוך לרצועת עזה שהשביתו את פעילותם במשך שישה ימים, בענפים המגודלים בשטח פתוח: בוטנים, אבטיחים לגרעינים, בננות ואבוקדו. מדובר במגדלים של ארבעה סוגי גידולים מרכזיים שנמצאים כעת בשיאה של עונת הגידול, וההגבלות התנועה שהיו בשטח וההשבתה המלאה של הפעילות, לרבות: השקיה דישון, ריסוס, עלולות להסב נזקים משמעותיים בהמשך לגידולם.

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.