סוכל ניסיון הברחה של 5 טון בצל ממקור גידול פלסטיני

10 יול 2022 המחברת/ת:
סיכול הברחת בצל סיכול הברחת בצל צילום: משרד החקלאות

מחקירה ראשונית של האירוע עולה כי הנהג נשא עימו תעודת משלוח מזויפת, ותכנן לשווק את הסחורה שלא עברה כל פיקוח באזור צפון הארץ

מפקחי היחידה המרכזית לאכיפה ולחקירות במשרד החקלאות ופיתוח הכפר (פיצו"ח), הוזעקו למעבר הבקעה על ידי אנשי רשות המעברים במשרד הביטחון, לאחר שהאחרונים חשדו כי נהג משאית שהגיע למעבר נושא 5 טון בצל לבן, החזיק בתעודת משלוח מזויפת. בעקבות זאת, מפקחי הפיצו"ח הגיעו למקום, עיכבו את הנהג והחלו בחקירה ראשונית.

במהלך החקירה, נהג המשאית, תושב הצפון בשנות השלושים לחייו, הודה כי זייף פרטים על גבי תעודת המשלוח, כדי ליצור מראית עין של סחורה ממקור ישראלי לגיטימי. זאת, בעוד שמקור הסחורה הוא למעשה בשטחי הרשות הפלסטינית. כמו כן התברר שהסחורה נועדה לשיווק ברשת מרכולים גדולה בצפון הארץ. בעקבות זאת, נפתחו נגד הנהג הליכים משפטיים והתוצרת שנתפסה הועברה להשמדה על פי צו רופא.

במשרד החקלאות מדגישים כי תוצרת צמחית הנכנסת לישראל באופן מוסדר, עוברת פיקוח וביקורת במעברי הגבול על ידי מפקחי השירותים להגנת הצומח ולביקורת במשרד החקלאות. זאת, במטרה לוודא כי אינה נושאת מזיקים, נגעים ושאריות חומרי הדברה. הכנסת תוצרת ללא פיקוח כאמור, עלולה לגרום לנזקים בלתי הפיכים לחקלאות המקומית, ומהווה סכנה לבריאות הציבור.

 

רואי קליגר, מנהל היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות של משרד החקלאות: "על מנת לייעל ולשפר את יכולות האכיפה במקרים של הברחת תוצרת חקלאית טרייה, ובכך לשמור על חקלאות מקומית יצרנית ומשגשגת, ולדאוג לבריאות הציבור, יחידת הפיצו"ח מקיימת הדרכות, מחדדת נהלים ומסייעת לגורמי אכיפה שותפים, כמו אנשי רשות המעברים, לזהות באמצעות כללי אצבע פשוטים ניסיונות לייבא ארצה סחורה שלא כדין. נמשיך לפעול בכל האמצעים על מנת לבצר את ביטחון המזון בישראל".

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.