100 המשקים המובילים בישראל!

02 דצמ 2021 המחברת/ת:

להלן כמה מהמשקים שנבחרו לאחד מ- 100 המשקים המובילים בישראל במסגרת במסגרת וועידת ישראל לחקלאות ה-12 שתתקיים ב 8-9.12.2021:

חוות כרמי עבדת משדה בוקר נבחרה לאחת מ-100 המשקים המובילים בישראל!

 חנה ואייל צילום טל גליקצוות מקצועי מיוחד של וועידת ישראל לחקלאות ביצע בחודשים האחרונים מיפוי מעמיק ויסודי על מנת לבחור את רשימת המשקים המובילים בחקלאות הישראלית כאשר השנה הבחירה הינה בסימן 'משקים משפחתיים'. לאחר בחינת המועמדים מענפי החקלאות השונים  נבחרו 100 משקים מתוך למעלה מ 8,000 משקים ברחבי הארץ.

לצד משקים  מבטיחים מכל רחבי הארץ נבחרה חוות כרמי עבדת אותה מובילים חנה ואייל יזרעאל, זוג בשנות ה60 לחייהם. "אנחנו חלוצים, עם הרבה אהבה נטענו שורשים" מספרת חנה. 


חנה ואייל זוג בשנות ה 60 לחייהם, והגיעו לנגב מן הצפון לפני 40 שנים כשחנה, במקור  מקרית שמונה ואייל מחיפה. לבני הזוג 4 ילדים שני הצעירים מבניהם עובדים בחווה שהוקמה על ידי חנה ואייל בשנת 1998 כחווה  חקלאית תיירותית עם דגש אקולוגי. בחווה כרם ענבים ליין ובו 6 זני ענבים, זהו הכרם הוותיק ביותר בהר הנגב, יקב בוטיק, מרכז מבקרים, חדרי אירוח, בית קפה, ובוסתן עצי פרי ועצי זית מהם הם מכינים שמן זית.

"החווה היא מפעל חיינו, חלום התיירות המדברית וייצור היין מתגשם ותיירים רבים מהארץ והעולם מגיעים לנגב  – שאיפתנו כרגע לראות את הילדים חוזרים לחווה ומובילים אותה שנים רבות קדימה" סיכמה בהתרגשות חנה. 

חיים אלוש מנכ"ל משוב וועידת ישראל לחקלאות ציין: "השנה ביצענו באמצעות וועדה מיוחדת מיפוי מעמיק של 8,000 המשקים ברחבי ישראל, החל מענף הלול, נשירים, רפת וכל ענפי החקלאות ובחרנו את 100 המשקים המובילים בישראל בסימן משקים משפחתיים. חקלאי ישראל הם ציונים של ממש, באהבת הארץ והחקלאות הם מיישבים את הגבולות, דואגים לביטחון המזון של מדינת ישראל ומביאים לכולנו תוצרת משובחת ואנו גאים להצדיע להם על כך".

 

הדבוראי החרדי שאיבד את אביו ודודו התגייס להציל את המכוורת המשפחתית ונבחר לאחד מ-40 הצעירים המבטיחים בחקלאות!

 חיים 3

בוועידת ישראל לחקלאות בחרו את רשימת 40 הצעירים המבטיחים בחקלאות, חיים קאהן, חרדי בן 39 תושב בית חלקיה שבשפלה שאיבד את אביו ודודו, התגייס להציל את המכוורת המשפחתית והרחיב את פעילותה באופן משמעותי.

חיים, בן 39 נשוי+4, דור שלישי של מגדלי דבורים, כיום מנהל את המכוורת המשפחתי. בשנות ה50 סבו -מרדכי ז"ל, תפעל את המשק עם 30 כוורות בלבד, אביו מנחם ודודו חיים נרתמו למשק המשפחתי והרחיבו ל400 כוורות. "כבר כילד ביליתי רבות עם אבא ודוד שלי במכוורת שלנו, מאוד אהבתי את המקום".

לפני 7 שנים, מנחם אביו של חיים נפטר לאחר מחלה ממושכת, לצד הטרגדיה המשפחתית והתמודדות הקשה עם מות אב המשפחה, החליט חיים לנסות ולהמשיך את דרכו באמצעות המכוורת המשפחתית ויחד עם הדוד נכנס לעניינים ויחד החלו להרחיב את הפעילות העסקית ושטחי המשק.

אך הטרגדיה ממות האב לא נעצרה כאן. כשנה בלבד לאחר מותו נותר חיים לבדו במכוורת לאחר שדודו, חיים, נהרג בתאונת דרכים, "זו הייתה טרגדיה כפולה, גם לאבד את אבא וגם את הדוד שהיינו קשורים מאוד באותה שנה זה לא פשוט בכלל" סיפר.

נוסף על כך, חיים הבין שנותר לבדו במכוורת וכל האחריות מוטלת עליו, "ההתחלה הייתה קשה מאוד, לצד הקושי הפיזי בעבודה היה עליי להתמודד עם הקושי הנפשי והפרידות מאנשים שקרובים לליבי בזמן קצר אבל החלטתי להמשיך את דרכם, לא לוותר ולקפוץ למים העמוקים. למדתי את כל העבודה, המשפחה מאוד תמכה בי והיו לא מעט אתגרים אבל לשמחתי כיום אנחנו במקום טוב ברמה העסקית" סיפר

במהלך השנה האחרונה חיים אף הרחיב את מספר הכוורות ומאגר השיווק ויחד עם בנותיו שגם כן החלו לסייע בעסק, הם גם משווקים מארזי דבש מיוחדים. "אופי העבודה והמרחבים הפתוחים בהם נמצאות הכוורות גרמו לי הרגיש את פלאי הבריאה כל יום ביומו, בכל בוקר אני מודה על הקיים ומתפלל לבורא עולם שהכול יעבוד כמו שצריך".

היום, לאחר שנים של עבודה קשה, הוא אוחז ב1800 כוורות יחד עם 4 דבוראים, "השאיפה שלי? להמשיך לשמר את הקיים, לגדול ולהתפתח, בדיוק כמו שאבא שלי רצה".

חיים אלוש מנכ"ל משוב וועידת ישראל לחקלאות ציין: "השנה ביצענו באמצעות וועדה מיוחדת מיפוי מעמיק של רשימת הצעירים המבטיחים בחקלאות. התהליך המדהים שעבר חיים והצמיחה שהכניס למכוורת בהחלט מציבה אותו במקום של כבוד ברשימה חשובה ומשמעותית זו. הוא מאופיין בנמרצות, אידיאולוגיה, אהבה ומסירות ומביא איתו את הטכנולוגיה המודרנית והמחשבה הצעיריה למכוורת. באמצעות צעירים כמו חיים מדינת ישראל תוכל להמשיך להוביל את החקלאות העולמית ואנחנו גאים בו על כך!".

אופי רייך מנכ"ל מועצת הדבש: "דבוראי ישראל ומועצת הדבש מברכים את חיים קאהן על בחירתו לאחד מ- 40 הצעירים המבטיחים בחקלאות של וועידת ישראל לחקלאות. קאהן משמש דוגמא למופת בדרך בה בחר, להמשיך את עבודת המכוורת של אביו ובכך מעודד את הדור הבא להשתלב בענף הדבוראות המתמודד בשנים האחרונות עם היעלמות של שליש מכמות הדבורים, תופעה היוצרת חשש גדול לעתיד האנושות אשר תלוי בהישרדות דבורי הדבש, האחראיות להאבקת 80% מסך הגידולים החקלאיים בעולם".

 

משק רצון ממושב עזריאל נבחר לאחד מ-100 המשקים המובילים בישראל!

 רצון

משק רצון אותו מוביל אלי רצון ממושב עזריאל נבחר על ידי וועדה מיוחדת של  וועידת ישראל לחקלאות לאחד ממאה המשקים המובילים בישראל לשנת 2021 .

צוות מקצועי מיוחד של וועידת ישראל לחקלאות ביצע בחודשים האחרונים מיפוי מעמיק ויסודי על מנת לבחור את רשימת המשקים המובילים בחקלאות הישראלית כאשר השנה הבחירה הינה בסימן 'משקים משפחתיים'. לאחר בחינת המועמדים מענפי החקלאות השונים  נבחרו 100 משקים מתוך למעלה מ 8,000 משקים ברחבי הארץ.

לצד משקים  מבטיחים מכל רחבי הארץ נבחר משק רצון ממושב עזריאל אותו מוביל אלי (42) יחד עם אביו שלום "אני ואבא זה שילוב מנצח" מספר בגאווה אלי (42) נשוי+3 דור שני בחקלאות, "נולדתי במשק וגדלתי בו, זו אהבה שלא ניתן להסביר", בהיותו נער נהג אלי לבלות את זמנו במשק, הוא למד את עבודת החקלאות מאביו ששימש לו מורה דרך, לאחר שחרורו מהצבא ניסה אלי את מזלו "בעולם החיצוני" אך לאחר שנה הבין שהעתיד שלו נמצא במשק. אלי עובד יחד עם אבא במשק המשפחתי "משק רצון" במרוצת השנים השתנו תחומי הגידול של המשק וכיום הם מגדלים יחד ירקות וגידולים במערכת הידרופונית.

כיום, משק רצון אוחז בהישגים מרשימים בתחום גידול הירקות באמצעות שימוש בטכנולוגיות שונות, נוסף לכך המשק משתף פעולה עם גופי הדרכה ומטעימים חידושים בעולם החקלאות. "הבנתי שאין לי לאן לברוח, המשק זורם בדמי ואני מוכן להתמודד עם כל קושי ואתגר שיוצב בפניי, אני גאה בעבודתי ומקווה להמשיך להוביל ולהטמיע חידושים במשק" סיכם בהתרגשות אלי.

חיים אלוש מנכ"ל משוב וועידת ישראל לחקלאות ציין: "השנה ביצענו באמצעות וועדה מיוחדת מיפוי מעמיק של 8,000 המשקים ברחבי ישראל, החל מענף הלול, נשירים, רפת וכל ענפי החקלאות ובחרנו את 100 המשקים המובילים בישראל בסימן משקים משפחתיים. חקלאי ישראל הם ציונים של ממש, באהבת הארץ והחקלאות הם מיישבים את הגבולות, דואגים לביטחון המזון של מדינת ישראל ומביאים לכולנו תוצרת משובחת ואנו גאים להצדיע להם על כך".

משק פתחי עבד אלחי מטירה נבחר לאחד מ-100 המשקים המובילים בישראל!

 אלחי צילום פרטי

משק פרחי אותו מוביל פתחי עבד אלחי נבחר על ידי וועדה מיוחדת של  וועידת ישראל לחקלאות לאחד ממאה המשקים המובילים בישראל לשנת 2021 .

צוות מקצועי מיוחד של וועידת ישראל לחקלאות ביצע בחודשים האחרונים מיפוי מעמיק ויסודי על מנת לבחור את רשימת המשקים המובילים בחקלאות הישראלית כאשר השנה הבחירה הינה בסימן 'משקים משפחתיים'. לאחר בחינת המועמדים מענפי החקלאות השונים  נבחרו 100 משקים מתוך למעלה מ 8,000 משקים ברחבי הארץ.

לצד משקים מבטיחים מכל רחבי הארץ נבחר משק "פתחי עבד אלחי" מטירה אותו מוביל עבד פתחי (60) במשך עשרות שנים "בעודי ילד למדתי את עבודת החקלאות" מספר עבד (60) נשוי+4 וסב ל9 נכדים, דור שני לחקלאות "בשנות ה70 ההורים שלי פתחו משק קטן לגידול תותים, ככל שעברו השנים המשק גדל והתרחב". כילד, נהג לבלות במשק וכך למד את עבודת החקלאות. 


"אבא שלי, מוחמד עבדול חי התעייף מעבודת החקלאות הקשה וביקש ממני לנהל את המשק כשהייתי בן 19 בלבד" נזכר, מוחמד כאמור נענה לבקשת אביו ונכנס לעבודה "אני אוהב את העבודה, השטחים הירוקים והאוויר הפתוח".

כיום, גודל המשק הוא 60 דונם בו מגדל עבד תותים בעונת החורף וירקות במשך כל עונות השנה.
יחד עם עבד עובד בנו וואסים שאחראי על כל עבודת השטח והפצת הסחורה לשוק המקומי ולסוחרים פרטיים במרחב הארץ. "אני מתרגש מאוד, זוהי הוקרת תודה על מפעל חיים שמניע אותי בכל יום" סיכם בהתרגשות עבד.

חיים אלוש מנכ"ל משוב וועידת ישראל לחקלאות ציין: "השנה ביצענו באמצעות וועדה מיוחדת מיפוי מעמיק של 8,000 המשקים ברחבי ישראל, החל מענף הלול, נשירים, רפת וכל ענפי החקלאות ובחרנו את 100 המשקים המובילים בישראל בסימן משקים משפחתיים. חקלאי ישראל הם ציונים של ממש, באהבת הארץ והחקלאות הם מישבים את הגבולות, דואגים לביטחון המזון של מדינת ישראל ומביאים לכולנו תוצרת משובחת ואנו גאים להצדיע להם על כך".

 

משק מלכישוע המסייע לנגמלי סמים אלכוהול והתמכרויות נבחר לאחד מ-100 המשקים המובילים בישראל!

 

 פורת משק חקלאי מלכישוע צילום אלבום פרטי

משק חקלאות אורגנית אותו מוביל אורי פורת מקיבוץ מעלה גלבוע נבחר על ידי וועדה מיוחדת של  וועידת ישראל לחקלאות לאחד ממאה המשקים המובילים בישראל לשנת 2021 .

 

צוות מקצועי מיוחד של וועידת ישראל לחקלאות ביצע בחודשים האחרונים מיפוי מעמיק ויסודי על מנת לבחור את רשימת המשקים המובילים בחקלאות הישראלית כאשר השנה הבחירה הינה בסימן 'משקים משפחתיים'. לאחר בחינת המועמדים מענפי החקלאות השונים  נבחרו 100 משקים מתוך למעלה מ 8,000 משקים ברחבי הארץ.

לצד משקים  מבטיחים מכל רחבי הארץ נבחר כאחד המשקים המובילים בישראל גם משק החקלאות האורגנית ממלכישוע אותו מוביל אורי (43) בתחושת שליחות עמוקה: "החקלאות חלק ממני מהיותי ילד" מספר אורי (43) נשוי+5, "גדלתי בקיבוץ חקלאי כפר ציון, כילד הייתי עובד במטעי הנשירים ולמדתי את העבודה החקלאית". לאחר שעבר לקיבוץ מעלה גלבוע אורי עבד בחברת "ביו בי" חברה המסייעת לחקלאים בכל הקשור להדברה ביולוגית. ב2012 המשיך אל הפרק הבא בחייו, פרק בעל תרומה עילאית עבורו: "הגעתי למלכישוע ושימשתי כמדריך בקהילת הנוער, לאחר 3 שנים עברתי להיות אחראי על ענף החקלאות האורגנית בכפר" מספר אורי.

ענף חקלאות כולל בתוכו חממת פלסטיק, 2 בתי רשת ובית פתוח בשטח של 14 דונם סה"כ. אורי בעזרת שינש"ינים (שנת שירות) מעסיקים בחווה מטופלים משלב ג' "זהו שלב מתקדם בטיפול, מטופלים אלו הם בעלי מסגרת עצמאית יותר והעבודה במשק מכינה אותם לחיים בחוץ" מספר אורי. בנוסף, החווה משמשת כחווה טיפולית גם לאלו הנמצאים בשלבי טיפול מוקדמים יותר כיוון שהיא מעניקה להם טיפול רגשי ונפשי. "אנו מגדלים מגוון רחב של ירקות כאשר כל התוצרת הולכת לטובת המטבח שבכפר. כשמטופל נכנס לחווה בין אם מדובר בטיפול רגשי ובין אם מדובר במטופל בשלב שלפני היציאה לעולם העבודה ניתן לראות את התרומה האדירה של העבודה במשק עבורו, זה מחזק אותם ופותח את הנשמה".ענף החקלאות בכפר מוחזק כולו ע"י תושבי המקום- המטופלים, "עבור חלק מהמטופלים העבודה קשה בהתחלה, העבודה היא גם פיזית והם נאלצים ללכלך את הידיים, אך הם מתרגלים ומתמודדים בפני האתגרים שהיא מציבה מולם ואני גאה על כך" מסכם אורי.

חיים אלוש מנכ"ל משוב וועידת ישראל לחקלאות ציין: "השנה ביצענו באמצעות וועדה מיוחדת מיפוי מעמיק של 8,000 המשקים ברחבי ישראל, החל מענף הלול, נשירים, רפת וכל ענפי החקלאות ובחרנו את 100 המשקים המובילים בישראל בסימן משקים משפחתיים. חקלאי ישראל הם ציונים של ממש, באהבת הארץ והחקלאות הם מישבים את הגבולות, דואגים לביטחון המזון של מדינת ישראל ומביאים לכולנו תוצרת משובחת ואנו גאים להצדיע להם על כך. הפרויקט של מלכישוע הוא אות ומופת לאנושיות, סיוע לחברה והוכחה נוסף למגוון האופנים בהם החקלאות באה ליידי ביטוי בחברה. אנו שמחים לראות את העשייה הענפה של מלכישוע ותרומתה לחקלאות".

 

משק חנוכי משדה אליעזר נבחר לאחד מ-100 המשקים המובילים בישראל!

 ושמעון חנוכי משק חנוכי צילום אלבום פרטי

משק חנוכי אותו מובילים שמעון ואבי חנוכי ממושב שדה אליעזר נבחר על ידי וועדה מיוחדת של  וועידת ישראל לחקלאות לאחד ממאה המשקים המובילים בישראל לשנת 2021 .

צוות מקצועי מיוחד של וועידת ישראל לחקלאות ביצע בחודשים האחרונים מיפוי מעמיק ויסודי על מנת לבחור את רשימת המשקים המובילים בחקלאות הישראלית כאשר השנה הבחירה הינה בסימן 'משקים משפחתיים'. לאחר בחינת המועמדים מענפי החקלאות השונים  נבחרו 100 משקים מתוך למעלה מ 8,000 משקים ברחבי הארץ.

לצד משקים  מבטיחים מכל רחבי הארץ נבחר משק חנוכי משדה אליעזר אותו מוביל שמעון (80) מזה עשרות שנים ובנו אבי (42) שהפך בשנים האחרונות לדמות דומיננטית יותר במשק נוכח מצבו הבריאותי של אביו, "אני נולדתי למשק וגדלתי בו" מספר אבי,  "בילדות אני זוכר שהיינו מגדלים בעיקר תפוחים ותפוזים והיום המשק מתמקד יותר בגידול נשירים -משמש אפרסק נקטרינה וכו'". אבי הוא דור שני בחקלאות כאשר אביו אבי הקים את המשק וכיום על אף היותו בן 80 ומתמודד עם מחלת כליות וטיפולי דיאליזה הוא לא מוכן לעזוב את המשק: "המשק זורם לאבא שלי בדם, גם בימים אלו הוא מגיע למשק לעבוד בימים שהוא לא עובר טיפולים. זה בנשמה שלו והאמת שזה גם מבהיר לי כמה החקלאות היא החיים שלנו".


כיום  כאמור אבי מנהל את המשק, הוא אחראי על כל המערך הלוגיסטי וכו'. המשק שהינו בשטח של 100 דונם, משווק לכל רחבי הארץ, "אני אוהב את העבודה הזו יותר מדי ולא רואה את עצמי עושה משהו אחר. הפרס? משמח מאוד זו גאווה גדולה ואני שמח שאבא מקבל את הכבוד הזה" סיכם אבי.

חיים אלוש מנכ"ל משוב וועידת ישראל לחקלאות ציין: "השנה ביצענו באמצעות וועדה מיוחדת מיפוי מעמיק של 8,000 המשקים ברחבי ישראל, החל מענף הלול, נשירים, רפת וכל ענפי החקלאות ובחרנו את 100 המשקים המובילים בישראל בסימן משקים משפחתיים. חקלאי ישראל הם ציונים של ממש, באהבת הארץ והחקלאות הם מיישבים את הגבולות, דואגים לביטחון המזון של מדינת ישראל ומביאים לכולנו תוצרת משובחת ואנו גאים להצדיע להם על כך".

 

משק "מהה-כפר בע"מ" מכפר חסידים נבחר לאחד מ-100 המשקים המובילים בישראל!

  אליאס משק מהה כפר בעמ צילום אלבום פרטי

משק "מהה-הכפר בע"מ" אותו מובילים יוסי, שרית ושי אליאס מכפר חסידים נבחר על ידי וועדה מיוחדת של  וועידת ישראל לחקלאות לאחד ממאה המשקים המובילים בישראל לשנת 2021 .

צוות מקצועי מיוחד של וועידת ישראל לחקלאות ביצע בחודשים האחרונים מיפוי מעמיק ויסודי על מנת לבחור את רשימת המשקים המובילים בחקלאות הישראלית כאשר השנה הבחירה הינה בסימן 'משקים משפחתיים'. לאחר בחינת המועמדים מענפי החקלאות השונים  נבחרו 100 משקים מתוך למעלה מ 8,000 משקים ברחבי הארץ.

לצד משקים  מבטיחים מכל רחבי הארץ נבחר משק "מהה-הכפר בע"מ" מכפר חסידים אותו מוביל שי (35) במסירות "החקלאות היא הבית" מספר שי (35) נשוי+3, דור רביעי לחקלאות. "לסבא הייתה רפת ולול, ולהוריי הייתה רפת, במהלך השנים הרפת של ההורים נסגרה, אך המשק חי המשיך להתקיים, לאחר סגירת הרפת ההורים שלי הקימו בביתם דיר כבשים באופן עצמאי. אני זוכר שבתור ילד נהגתי לבלות שעות ברפת, נדבקתי מהוריי בג'וק החקלאות ואי אפשר להוציא את זה מאיתנו".

כשגדלת נכנס שי עוד יותר לעבודת המשק באופן מסיבי. לצד העבודה החקלאית, הוריו של שי עסקו בתחום החינוך ולאחר שירות בקבע שי עבד תקופה קצרה ברפאל יחד עם עבודת המשק, ובשנת 2015 החל לנהל באופן שוטף את המשק. 

כיום, בשל מצבם הבריאותי של הוריו אינם עוסקים עוד בחינוך, הם משתדלים להגיע למשק, "זה בנפשנו" מספר שי, יחד הם עובדים במשק כאשר רוב העבודה מוטלת על כתפיו. בדיר הכבשים שנמצא בחצר הבית הם מגדלים כ550 כבשים אימהות, "אני נהנה מהעבודה, היא זורמת בדמי, קם בכל בוקר עם תחושת סיפוק ונוהג לבלות עם ילדי זמן איכות במשק" מסכם שי.

חיים אלוש מנכ"ל משוב וועידת ישראל לחקלאות ציין: "השנה ביצענו באמצעות וועדה מיוחדת מיפוי מעמיק של 8,000 המשקים ברחבי ישראל, החל מענף הלול, נשירים, רפת וכל ענפי החקלאות ובחרנו את 100 המשקים המובילים בישראל בסימן משקים משפחתיים. חקלאי ישראל הם ציונים של ממש, באהבת הארץ והחקלאות הם מישבים את הגבולות, דואגים לביטחון המזון של מדינת ישראל ומביאים לכולנו תוצרת משובחת ואנו גאים להצדיע להם על כך".

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.