שר החקלאות נטע עץ במחאה נגד הבנייה ב"רכס לבן": "על כריתת 11,000 העצים ישלמו הדורות הבאים"

02 פבר 2021 המחברת/ת:
שתילת עצים שתילת עצים דוברות מטה יהודה

ביום שני השבוע אירח ראש המועצה האזורית מטה יהודה, ניב ויזל, את שר החקלאות ופיתוח הכפר, אלון שוסטר ואת ח"כ תהלה פרידמן לנטוע עץ בשטח של "רכס לבן". זאת, במחאה על התוכניות להפיכת הריאה הירוקה לשכונת ענק.

ועדת הערר הארצית לתכנון ולבנייה דחתה לפני כשלושה שבועות את ההתנגדויות להקמתן של כ-5300 יחידות דיור על שטח המתפרש על כ-800 דונם באזור המכונה "רכס לבן". התכנית המדוברת, שמתוכננת בשטחה השיפוטי של המועצה האזורית מטה יהודה, קודמה במוסדות התכנון בטענה כי מדובר בצורך בהפיכתה ל"קרקע משלימה" לטובת התחדשות עירונית. החלטה זו פוגעת למעשה בניצול שטחים לבנייה בתוך ירושלים לטובת התחדשות עירונית ומהווה למעשה פגיעה בערכי הטבע: עקירתם של אלפי עצים, השפעה על מקורות מעיינות טבעיים והריסת מקור המחיה של חיות בר, בראשן הצבי הארץ ישראלי.

טקס הנטיעות התקיים שעה לפני ישיבת וועדת משנה להתנגדויות בוועדה המחוזית. זה המקום לציין שתכנית זו תלויה בין היתר באישור תכנית אחרת, הפרדה מפלסית בצומת אורה ובמידה והיא תאושר, גם תכנית רכס לבן תוכל לצאת אל הפועל.

שר החקלאות ופיתוח הכפר, אלון שוסטר: "הנופים הירוקים המקיפים את הכניסה לעיר ירושלים מרהיבים ביופיים. העצים הללו, המקשטים את הרי ירושלים, מעניקים גם חמצן נקי וצל בימי שמש לתושבי הבירה, לסביבתה ולמטיילים באזור. חודש שבט, שבו חל ראש השנה לאילנות, הוא עת מצוינת להזכיר שאסור לנו לפגוע בטבע באופן בלתי מידתי, כפי שמבקשת תכנית הבנייה ברכס לבן, לפיה יש לכרות כ-11,000 עצים. מי שישלם על התכניות הללו הם לא רק אנחנו, אוהבי הטבע והסביבה, אלא גם הדורות הבאים, בריבית דריבית. אמשיך לעשות ככל שבסמכותי ובכוחי כדי לשמור על השטחים הפתוחים במדינת ישראל".

ח"כ תהלה פרידמן הגיעה לתמוך, נטעה עץ ואמרה: "ירושלים צריכה דירות, אבל באמצעות התחדשות עירונית ובנייה לגובה ולא באמצעות הרס הריאות הירוקות. בקורונה יותר ויותר אנשים גילו את אוצרות הטבע של רכס לבן, כשחיפשו מקום עם אוויר נקי לטייל בו. אנחנו זקוקים לריאות הירוקות האלה ועכשיו הן זקוקות לנו, שנגן עליהן".

יעל אלישר, מהחברה להגנת הטבע: "החברה להגנת הטבע, סבורה כי הרי ירושלים, הם נכס אקולוגי, ציבורי וחברתי, מהמעלה הראשונה, של תושבי ירושלים והסביבה. בעידן של משבר האקלים, חובה עלינו לשמור על השטחים הפתוחים, להנגישם לציבור, לאפשר לכולנו להמשיך ולחיות כאן ולצורך כך, יש לשמור על השטחים הפתוחים ולחזק את העיר מבפנים. אנחנו קוראים לוועדת הערר, שלא לאשר ולבטל את תכנית ההפרדה המפלסית בצומת אורה וכך תבוטל מעצמה תכנית רכס לבן. זו הדרך לעצירת הרס הרי ירושלים".

ראש המועצה האזורית מטה יהודה, ניב ויזל: "נטיעת עצי פרי בארץ ישראל היא בגדר מצווה והיום אנו מצווים, יותר מתמיד, לשמור על המרחב הכפרי שלנו במועצה האזורית מטה יהודה מפני טעויות תכנון שעלולים לגרום לנזק בלתי הפיך ותפגע במועצה, ביישוביה ובהרי ירושלים – מנכסי צאן הברזל של מטה יהודה.

"אני מודה לשר החקלאות אלון שוסטר ולח"כ פרידמן, אשר השתתפו היום בטקס הנטיעות ומחזקים את מאבקה של המועצה לשימור צביון רכס לבן. נילחם עד תום נגד מימוש התכנית להקמת שכונת מגורים ברכס לבן".

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.