משרד החקלאות אישר הגדלת מכסת ייבוא של 30 מיליון ביצים בפטור ממכס

18 ינו 2024 המחברת/ת:
ביצים ביצים Adobe Stock

בכדי לעמוד בהיקפי הביקוש המקומי, משרד החקלאות מודיע על הגדלת כמות מכסות הייבוא הפטורות ממכס של ביצים ל-30 מיליון מכסות למשך 3 חודשים. ככלל, בישראל מיוצרות בממוצע כ-40 מיליון ביצי מאכל מדי שבוע, המספקות את הצריכה המקומית. כ-70% מלולי המטילות של ישראל מרוכזים בגליל ובגולן, והם מייצרים כמיליארד ו-600 מיליון ביצים בשנה – כ-73% מסך התוצרת הארצית. 

מדובר בהגדלה של מכסה שנפתחה בסוף דצמבר בהיקף של 14 מיליון ביצים למשך חודש, שנוספו לה עתה 16 מיליון ביצים נוספות, ותוקפה הוארך עד לסוף חודש מרץ. הרחבת המכסה הינה בהתאם לתחזית לירידה קלה בייצור המקומי הן בשל מזג האוויר  החורפי ובהתאם למצב הביטחוני.

ניתן לייבא לישראל ביצים מהמדינות הבאות, מאזורים חופשיים משפעת עופות: פולין, אוקראינה, ספרד, פורטוגל, בולגריה ומארה"ב ביצים לתעשייה. בנוסף השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות פועלים לפתוח גם את איטליה כמקור יבוא נוסף, בכפוף לקבלת אזורים חופשיים משפעת עופות.

במשרד מבהירים כי בחודשים האחרונים נרשם עודף בביצים, וזאת למרות הלחימה. למעשה, בחודש אוקטובר נרשם שיא ישראלי אי פעם בכמות הביצים שנאספו מהמגדלים בחודש אחד, בהיקף של 220 מיליון ביצים(!). לפיכך, פתיחת המכסות הקרובה נועדה להיערך לאפשרות להשלמת הצריכה המקומית.

כזכור, עם פרוץ המלחמה, פתח המשרד מכסת ייבוא פטורה ממכס לייבוא של 50 מיליון ביצים, אך היא לא נוצלה על ידי היבואנים בשל העובדה שהייצור המקומי סיפק את כלל הביקוש.

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.