שר החקלאות אבי דיכטר קיים הערכת מצב בחמ״ל משרד החקלאות בהשתתפות יו״ר ועדת הכלכלה ח״כ דוד ביטן וחברי הוועדה

29 אוק 2023 המחברת/ת:
הערכת מצב עם שר החקלאות הערכת מצב עם שר החקלאות צילום: משרד החקלאות ופיתוח הכפר

שר החקלאות אבי דיכטר קיים היום (א׳), הערכת מצב בחמ״ל משרד החקלאות בהשתתפות סגן שר החקלאות משה אבוטבול, מנכ״ל משרד החקלאות אורן לביא, יו״ר ועדת הכלכלה ח״כ דוד ביטן, חברי כנסת מוועדת הכלכלה, נציגי מועצות וגורמי מקצוע במשרד החקלאות.

שר החקלאות דיכטר הדגיש בדיון כי בכדי שיהיה אפשר להמשיך לדאוג לביטחון המזון של האוכלוסייה גם בהמשך עונת החורף והאביב, יעניק משרד החקלאות מענקים בשיעור של 75% מהשקעת החקלאי לצורך השמשת חממות ובתי צמיחה לא פעילים בכל הארץ, לטובת שתילה של גידולים כתחליף לאיזורי לחימה, בהם לא ניתן לעבד את האדמה. 

להערכת המשרד ניתן יהיה להשמיש עד כ-2,000 דונם חממות ובתי צמיחה בכל הארץ. 

שר החקלאות דיכטר אמר בדיון כי לצד הסיוע והעזרה המידיים, יש להיערך גם ל"יום שאחרי": "אני רוצה שהחקלאות הישראלית תייצר יותר לשוק המקומי, בדגש על פירות וירקות, מעתה והלאה, במתווה סדור לתמיכה לטובת מטרה זו עד לשנת 2030. ננסח הצעת מחליטים בנושא לחיזוק החקלאות המקומית". 

בנוגע למס רכוש אמר השר דיכטר: "הגוף האופרטיבי ביותר עבור החקלאי בהעברה ישירה של סכומי כסף בלוח זמנים קצר הוא מס רכוש. מבחינתי, יש להסתייע בגוף זה כדי לעזור לחקלאים בצורה המהירה והיעילה ביותר".

כמו כן, בישיבה הציג מנכ"ל משרד החקלאות, אורן לביא, ליו"ר ועדת הכלכלה ונציגיה תמונת מצב מפורטת של ענף החקלאות נכון להיום.

המנכ"ל לביא סקר את משבר כוח האדם הפוקד את הענף מאז פרוץ המלחמה, את המאמצים לפתרונו ואמר: "נכון להיום חסרים כ-25,000 עובדים בענף החקלאות, כ-18,000 מתוכם עלינו להשלים באופן מיידי על מנת לשמור על רציפות תפקודית. אנחנו מובילים שורה של מהלכים לפתרון משבר כוח האדם בחקלאות, הגדול ביותר מאז קום המדינה". 

המנכ"ל ציין כי נכון למועד הישיבה לא קיים מחסור בתוצרת חקלאית טרייה, לרבות ירקות, פירות, בשר עוף ובקר, ביצים וחלב.

עוד השתתפו בדיון חברי כנסת מוועדת הכלכלה ומשדולת החקלאות: ח"כ אלון שוסטר, ח"כ שלום דנינו, ח"כ ששון גואטה, ח"כ מטי צרפתי-הרכבי וח"כ אליהו ברוכי.

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.