ארגון מגדלי הפירות בישראל ומועצה אזורית באר טוביה אירחו משלחת נציגי ארגונים חקלאיים לסיור מקצועי במטעי הפרי

02 יונ 2023 המחברת/ת:
רני ברנס מביצרון- מארח משלחת ארגון מגדלי הפירות עם ראשי  הארגונים החקלאיים, בסיור מקצועי במועצה אזורית באר טוביה.jpeg רני ברנס מביצרון- מארח משלחת ארגון מגדלי הפירות עם ראשי הארגונים החקלאיים, בסיור מקצועי במועצה אזורית באר טוביה.jpeg צילום: ארגון מגדלי הפירות

ראש מועצה אזורית באר טוביה: קיימים איומים של הותמ"ל והוועדות הגאוגרפיות על באר טוביה הרואים במועצה האזורית כמי שיכולה לפתור את הבעיות של המדינה ולא כך המצב!

כחלק מתכנית סיורי השטח במטעי החקלאים הובילו היום (31.05.23) ירון בלחסן מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות, ראש מועצה אזורית באר טוביה יעקב (קובי) אביבי, ועדי לוי מנהלת מחלקת ישובים וחקלאות במועצה, משלחת נציגי ארגונים חקלאיים, לסיור מקצועי בין מטעי הפרי ברחבי המועצה, במטרה לסקור את השינויים שחווים החקלאים ולעמוד על צרכיהם להמשך קיום חקלאות משגשגת בבאר טוביה.

הסיור המקצועי נפתח בסקירה של ראש מועצה אזורית באר טוביה יעקב (קובי) אביבי, על ענפי החקלאות במועצה ואמר כי, מועצה אזורית באר טוביה הינה מועצה חקלאית, שבשטחיה מגדלים מגוון מטעי פירות הפרושים על פני כ-14,000 דונם, ביניהם: ענבי מאכל, חבושים, רימון, אפרסק, תאנים, אפרסמון, פקאן, תפוח, אבוקדו, זית מאכל, נקטרינה, גויאבה, משמש, שזיף, פסיפלורה, אוכמניות, שסק, פיטאיה, אגס, אננס ועוד, כמו גם גידול ירקות, ענף מפואר של רפתות לחלב, ענף גידול דבורים ועוד. "כולי תקווה כי מדינת ישראל תדע לשמור על ענף החקלאות בישראל, עלינו החקלאים להמשיך ולהיאבק על כל מטר אדמה, כל קילוגרם אפרסק וליטר חלב, ולהגן על המגזר הכפרי למען המשכיות לצביון החקלאי הייחודי מראשית הקמתו." אמר אביבי, והוסיף כי קיימים איומים של הותמ"ל והוועדות הגאוגרפיות על באר טוביה הרואים בבאר טוביה כמועצה שיכולה לפתור את הבעיות של המדינה ולא כך המצב! עוד הוסיף אביבי כי הסיור המקצועי עם ארגון מגדלי הפירות בישראל, נחל הצלחה ומהווה כר פורה לחיזוק והמשך קיום חקלאות בגאווה.

בהמשך נערך סיור עם רני בר-נס חקלאי ותיק ויו"ר ענף הפירות במועצת הצמחים, במשק המשפחתי בביצרון, מטעי פירות ובית האריזה המתקדם בעל אמצעים טכנולוגיים חדשניים. כמו כן, נפגשה המשלחת עם החקלאים צביקה ועמוס כהן, ממושב ערוגות, בו מגדלים שסק, משמש, נקטרינה, רימון, ענבי מאכל, שזיף ועוד, ובחנות המשק לשיווק ישיר.במושב כפר ורבורג ביקרו במשק צוק שם מגדלים פירות אקזוטיים ייחודיים, ובמושבאביגדור ביקרו בבתי אריזה והמטעים של משק יופה.

 חלק ממשלחת ארגון מגדלי הפירות עם ראשי הארגונים החקלאיים בסיור מקצועי במועצה אזורית באר טוביה. צילום ארגון מגדלי הפירותחלק ממשלחת ארגון מגדלי הפירות עם ראשי הארגונים החקלאיים בסיור מקצועי במועצה אזורית באר טוביה. צילום ארגון מגדלי הפירות

ירון בלחסן, מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות בישראל: "סיורי שטח הינם חשובים ביותר, בעיקר כעת, כאשר החקלאים נמצאים בתחילת עונת הקטיף ומתמודדים עם השפעותיו של משבר האקלים ואירועי מזג אוויר קיצוניים- זאת על מנת לעמוד על צרכיהם של החקלאים לטובת ייעול העבודה והמשך שגשוג החקלאות. באר טוביה הינו אזור מצטיין בגידול מגוון פירות, והחקלאים בו מהווים עוגן מרכזי בחיזוק כלכלת האזור כולו, הינם מקצועיים, עתירי ידע, המתפתחים ומתייעלים כל העת. בסיור התקיים דיון פורה עם החקלאים ואנשי המקצוע בנושאים מרכזיים ומאתגרים בחקלאות הישראלית בכלל וענף הפירות בפרט, כאשר המטרה העליונה הינה להציב את החקלאות כערך ייחודי ואסטרטגי, ליצירת חוסן לאומי וביטחון ייצור מזון עצמי בישראל. אני מודה לכל משתתפי הסיור ומברך את המועצה אזורית באר טוביה על שיתוף הפעולה בקיום הסיור החקלאי ומתן סדר עדיפות עליונה לחקלאות במטרות אותן מקדמת המועצה".

אבו וילן מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל: "אנו גאים לראות חקלאות אינטנסיבית המתרחבת מעת לעת בבאר טוביה, ונמשיך להגן על החקלאות המפוארת הזו וההתיישבות העובדת, צפויים לנו עוד לילות ארוכים של דיונים עם מקבלי ההחלטות על מנת להגיע להסכמות בנושאים רבים הקשורים לחיזוק החקלאות, יש להגדיל את התמיכה הממשלתית עם קנ"ט, לדאוג למעטפת אמתית לחקלאים, מאחר ואנו נמצאים כבר בשנה שלישית שמכסי הייבוא יורדים, וההשקעות והתמיכות בחקלאים, עדיין לא הגיעו".

 עמית יפרח מזכ״ל תנועת המושבים ויו״ר התאחדות חקלאי ישראל: ״באר טוביה הוא אזור חקלאי ששטחיו החקלאים מאוימים אורבנית ויש לשמר את השטחים האלו ואת יכולת הפרנסה של חקלאי האזור״. 

בסיור השתתפו עוד: מוטי ארבל סגן ראש המועצה האזורית באר טוביה ויו"ר הוועדה החקלאית, צבי אלון מנכ"ל מועצת הצמחים, מוטי צמיר יו"ר ארגון מגדלי הפירות, אילנה דרור כלכלנית התאחדות חקלאי ישראל, משה ברוקנטל מנהל ענף הפירות במועצת הצמחים, ירון סולומון מנהל מחלקת התיישבות באיחוד החקלאי, חיים חבלין מנהל תחום חקלאות בתנועה הקיבוצית, אלכס גולדפרב - אחראי על התיירות במועצה האזורית באר טוביה, חברי מזכירות ארגון מגדלי הפירות ועוד.

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.