גרנות וחברת Agris משיקות מיזם משותף לגידול אבוקדו בקניה

07 מאי 2023 המחברת/ת:
חקלאי גרנות מקימה חווה חקלאית בקניה חקלאי גרנות מקימה חווה חקלאית בקניה צילום ערן בן יאיר

במסגרת המיזם, גרנות וחברת  Agris, בעלת ניסיון בהשקעות במזרח אפריקה, ובתמיכת קרן ההשקעות AgDevCo, רכשו שטח של כ-4,500 דונם, אשר צפוי להניב תפוקה של כ-10,000 טון אבוקדו מידי שנה • גיורא מרום, מנכ"ל צומח גרנות: "נביא ידע וניסיון רב שנים , נשדרג את החקלאות המקומית, נספק אבוקדו ללקוחותינו כל ימות השנה וכך נחזק את כוחו של המגדל הישראלי בשווקים הבינלאומיים"

מגדלת האבוקדו המובילה בישראל, הנחשבת ליצואנית הפרי הגדולה ביותר, תגדל לראשונה אבוקדו מחוץ לישראל. חברת גרנות אינטרנשיונל, שותפות של קבוצת גרנות עם יעקב שחר וקבוצת SMP, חתמה על הסכם שותפות עם חברת Agris, המשמשת כחטיבת החקלאות והייעור של חברת ההשקעות הבריטית Maris, להקמת חווה חקלאית לגידול אבוקדו בקניה. החווה, שתפעל תחת השם Ndabibi, מוקמת בתמיכת קרן ההשקעות הבינלאומית AgDevCo ומתפרסת על שטח של כ-4,500 דונם. השותפות משלבת את המומחיות של גרנות כאחת מיצרניות ומשווקות האבוקדו הגדולות בעולם עם הידע והקשרים המקומיים של Agris.

חוות נדביבי תאפשר לגרנות להבטיח אספקת אבוקדו לאורך כל השנה ללקוחותיה בשווקים, בעיקר מערב אירופה, באמצעות זרוע השיווק של החברה – Granot Fresh. "השותפות שלנו עם Agris ו-AgDevCo מאפשרת לנו לרתום את הפוטנציאל של קניה כאחד המקומות הטובים בעולם לגידול אבוקדו", אומר גיורא מרום, מנכ"ל צומח גרנות. "עם שרשרת ערך מקצועית נוכל לייצר מוצר מעולה באזורי גידול מגוונים. זה מתיישב עם התוכנית האסטרטגית שלנו להפוך לשחקן גלובלי בשוק האבוקדו בכדי לחזק את המגדל הישראלי ולשמור על מקומו במדף לאורך כל השנה. בשותפות זו מצאנו את הניסיון והנוכחות המזרח אפריקאית שאנו צריכים. הערכים של כל השותפים במיזם תואמים ואנו בטוחים ששיתוף הפעולה בינינו יהיה גדול מסך חלקיו".

חוות נדביבי נהנית מתנאי גידול אידיאליים ונמצאת במרחק של פחות מיום נסיעה לנמל הבינלאומי של מומבסה, לקישורי ים לאירופה ולשווקים מתפתחים מרכזיים. "נדביבי הוא צעד מרגש עבור כל תעשיית האבוקדו הקנייתית, המספק ליצרנים ברחבי קניה את המחקר והפיתוח הטכניים הדרושים לנו כדי לשים את קניה על המפה כיצרנית אבוקדו גדולה ומתקדמת", אומר רן קדוש, מנכ"ל Agris. "כיצרנית וחברת שיווק אבוקדו מובילה בעולם, המומחיות של גרנות תסייע לנו להגיע לרמה הגבוה ביותר בגידול האבוקדו. כמו-כן, נוכל להרחיב את הפעילות שלנו למגדלים נוספים באמצעות מתן שירותי הדרכה, אריזה ושיווק ". בחווה, בה מגדלת Agris גידולים נוספים, יועסקו כ-2,000 איש, והיא תהפוך למרכז של יצירת אפשרויות תעסוקה והכשרה לקהילות המקומיות.

מנהל ההשקעות הראשי של AgDevCo, כריס אייזק, אומר: "אנחנו נרגשים לשתף פעולה עם Agris ו-גרנות כדי לבצע את ההשקעה הגדולה הזו בתעשיית האבוקדו של קניה, שבה יש פוטנציאל רב לשיפור איכות הפרי הקנייתי ולפיתוח שווקים חדשים".

גרנות נחשב לקואופרטיב החקלאות הגדול בישראל השייך ל-43 קיבוצים. לארגון בתי אריזה מובילים בתחום האבוקדו וההדרים והוא בין היצואנים הגדולים והמובילים בישראל. כ-50,000 טון אבוקדו מגיע לבית האריזה מדי שנה מכ- 35,000 דונם של מטעים, כש- 70% מהתוצרת מיועד לייצוא.

חוות נדביבי בקניה צילום ערן בן יאיר⁨חוות נדביבי בקניה צילום ערן בן יאיר⁩

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.