מפקחי משרד החקלאות השמידו כ-2,200 ביצים מסוכנות לציבור במושב פקיעין

14 אוק 2021 המחברת/ת:
מפקחי משרד החקלאות השמידו כ-2,200 ביצים מסוכנות לציבור במושב פקיעין טליע עבד אלחק, משרד החקלאות ופיתוח הכפר

במהלך ביקורת של אנשי מערך בריאות העוף בשירותים הווטרינרים ומפקחי יחידת האכיפה של משרד החקלאות בלול במושב פקיעין החדשה באזור הצפון, הבחינו מפקחי המשרד במחסן הנמצא סמוך ללול ובו מכונה לשטיפת ביצים. בתוך המחסן נמצאו כ-2,200 ביצים שאוחסנו במבנה לא מקורר, שאינו מתאים לאחסון ביצים.

במשרד החקלאות מדגישים כי שטיפת ביצים היא אסורה ומסוכנת לבריאות הציבור, וכך גם אחסון ביצים ללא קירור, על כן מפקחי המשרד השמידו באופן מידי את הביצים שנתפסו. עוד התגלה כי הלול ריק מעופות למרות רישומים המעידים כי קיימת להקה פעילה, המשרד פתח בבדיקה באשר ללהקה החסרה. על המגדל בעל הלול הוטל איסור שיווק של ביצים, כולל מלולים אחרים וכן נפתחה נגדו חקירה.

שטיפת ביצים אסורה בשל החשש מחדירת זיהום אל תוך הביצים במהלך השטיפה. ולכן, ביצים מלוכלכות, אשר על פי חוק, אסור לשווקן כביצי מאכל, מופנות לתעשייה לעיבוד תרמי (טיפול בחום). במקרה הזה, המגדל שטף ביצים מלוכלכות כדי לשווקן כביצי מאכל, תוך סיכון בריאות הצרכנים, כדי להגדיל את רווחיו.

ד"ר רם כץ, רופא ראשי לבריאות העוף בשירותים הווטרינריים במשרד החקלאות: "הגענו לביקורת במקום בעקבות תלונות של אזרח שדיווח על ביצים "רקובות" שמקורן במשק. אנו מעודדים צרכנים לפנות למוקד משרד החקלאות בטלפון 6016*  ולדווח על ביצים לא ראויות למאכל שנרכשו כדי לאתר מקרים דומים ולמנוע הישנותם. אני חוזר וממליץ לציבור לצרוך ביצים חתומות וארוזות בלבד, ולרכוש אותן  אך ורק בחנויות ממוזגות. בבית מומלץ לאחסן אותן במקרר הביתי. בנוסף, יש לצרוך אך ורק ביצים מבושלות, מטוגנות היטב, או באפייה. כך שגם אם הביצה הכילה חיידקים, באמצעות טיפול בחום הם מומתים".

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.