המלצת הוועדה: כל עוד יש פטור ממכס על חמאה מיובאת - יש להסיר את הפיקוח על מחירי החמאה המקומית המפוקחת

המלצת הוועדה: כל עוד יש פטור ממכס על חמאה מיובאת - יש להסיר את הפיקוח על מחירי החמאה המקומית המפוקחת Photo by bruno neves from FreeImages

בשל הפטור ממכס על יבוא חמאה והגדלת התחרות בשוק, ועדת המחירים המליצה לשרי החקלאות והאוצר להסיר את הפיקוח על מחירי החמאה הנמכרת לצרכן ולקמעונאי. לאחר חילופי ממשלה שעיכבו את פרסומה, כעת מפורסם הצו  להערות הציבור. על פי המלצת הוועדה, יש להוריד את הפיקוח על מחיר החמאה המקומית עד לסיום הצו המורה על הורדת המכסים לחמאה המיובאת ולהשאירו ברמת דיווח ריווחיות בלבד.

כמו גם, הוחלט כי על מנת לעקוב אחר רמת הריווחיות והריכוזיות בענף, כל מי שמייצר או מייבא יותר מ-200 טון חמאה בשנה, ידווח על רווחיותו למפקח על המחירים במשרד החקלאות פעם בשנה.

לפי המלצת ועדת המחירים המשותפת למשרדי החקלאות והאוצר, נמצא כי פתיחת שוק החמאה ליבוא הביאה להגברת התחרות בענף המקומי, ובתוך כך להרחבת מגוון מוצרי החמאה בשוק. כיום, החמאה המיובאת ללא מכס מהווה כמחצית מהשוק. לנוכח התחרות המתגברת, המליצה הוועדה להסיר את הפיקוח על מחירי החמאה המקומית כל עוד הצו להורדת המכס על חמאה מיובאת עומד בתוקפו. עם זאת, כדי לבקר את השפעת התהליך, המליצה הוועדה להמשיך ולפקח על רווחיות השחקנים המרכזיים בשוק.

כאמור, הצווים פורסמו להערות הציבור בטרם יובאו לשרי החקלאות והאוצר. רצ"ב לינק לפרסומים: צו 1, צו 2.

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.