"רק רפת שתנוהל טוב תשרוד את השינויים"

רפת. רפת. צילום: דודי סקורי

כ-70 רפתנים מדריכים ומרכזי משקים התרכזו לטובת סיכום כלכלי לשנת 2018 של ענף הרפת שנערך לזיכרם של כתריאל תבורי ומריו טינסקי בחסות צמח תערובות.

את הכנס ארגן סטיבן רוזן מדריך שירות הדרכה ומקצוע ממשרד החקלאות ובמהלכו נידונו והוצגו הסיכומים הכלכליים של כלל הרפתות באזור העמקים המזרחיים והגולן.

ענף הרפת שרוי במצב של חוסר וודאות כבר תקופה ארוכה, השינויים הפוליטיים במדינה והעדר הממשלה אף מחריפים את אי הוודאות וחוסר הבהירות לגבי העתיד אולם יחד עם זאת, מצב הרפת באיזור הוא טוב והענף באופן כללי הוא ענף טוב יציב ורווחי.

"האתגרים של היום הם אתגרים ניהוליים", אומר סטיבן רוזן מדריך שה"ם אשר הוביל את הכנס, "הרמה הממוצעת ברפתות טובה אך ניהול חכם ויעיל הוא הגורם שירים את הרפת לשלב הבא, על אחת כמה וכמה לאור הקיצוצים הצפויים במחירי החלב". 

עומר לביא, מנכ"ל צמח תערובות: "בתור ספקית המזון העיקרית של רפתות האיזור, תמשיך צמח תערובות לתמוך ולקדם את הענף הן ברמה התזונתית מקצועית והן ברמה הניהולית. אני שמח לראות נציגות רחבה של חקלאים שממשיכים להילחם על הענף, רפת שתנוהל טוב תשרוד את השינויים ואף תתעצם ממנה, הרפתנים הישראליים כבר הוכיחו את עצמם בעבר ביכולתם להתייעל, להתחדש ולהבין נכון את השטח ואני בטוח שגם הפעם."

הכנס התקיים ולזכרם של: כתריאל תבורי, מי שהיה מראשוני התזונאים בעמק ועבד שנים רבות בצמח תערובות ובענף הרפת ומריו טינסקי, מנכ"ל צמח תערובות שפעל רבות לקידום ופיתוח הענף.

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.