משרד החקלאות מגדיל את מכסת יבוא הביצים ללא מכס בהיקף של 30 מיליון ביצים

24 פבר 2024 המחברת/ת:
ביצים ביצים Adobe Stock

הרחבת הייבוא תאפשר ליבואנים לקבל את האישורים הנדרשים מראש, כך שיוכלו לייבא ביצים נוספות בזמן מהיר בעת הצורך • המטרה: לענות על הביקוש המקומי ולמנוע מצב של מחסור בביצים לצרכנים

במסגרת המשך ההיערכות לחג הפסח, בו עולה הביקוש המקומי לביצים, משרד החקלאות מרחיב את מכסות יבוא הביצים לישראל בפטור ממכס ב-30 מיליון ביצים נוספות. הגדלת מכסת היבוא הפטורה ממכס מבוצעת לטובת היערכות היבואנים עם האישורים הנדרשים במדינות המקור, כך שיוכלו לייבא ביצים נוספות בעת הצורך באופן מהיר ולשם היערכות, ככל שיידרש.

כזכור, בתחילת החודש נפתחה מכסת יבוא של 50 מיליון ביצים בפטור ממכס במסגרת ההיערכות לחג, אשר ניצולה בפועל יתבצע לקראת החג. שימוש במכסה הנוספת יתאפשר ליבואנים לאחר ניצול של 60% מהמכסה המקורית שנפתחה.

ניתן לייבא לישראל ביצים מהמדינות הבאות, מאזורים חופשיים משפעת עופות: פולין, אוקראינה, ספרד, פורטוגל, בולגריה, איטליה ומארה"ב ביצים לתעשייה, בכפוף למצב האפידמיולוגי במדינה. 

במשרד מבהירים כי בחודשים אוקטובר עד דצמבר 2023 נרשם עודף בביצים מתוצרת ישראלית, וזאת למרות הלחימה. למעשה, בחודש אוקטובר נרשם שיא ישראלי אי פעם בכמות הביצים שנאספו מהמגדלים בחודש אחד, בהיקף של 220 מיליון ביצים(!). פתיחת המכסה עתה נועדה להיערך לקראת חג הפסח לטובת השלמה לביקוש המקומי ומניעת חוסר, ותוגדל ככל שיידרש.

כזכור, עם פרוץ המלחמה, פתח המשרד מכסת ייבוא פטורה ממכס לייבוא של 50 מיליון ביצים, אך היא לא נוצלה על ידי היבואנים בשל העובדה שהייצור המקומי סיפק את כלל הביקוש.

בנוסף, בחודש ינואר נפתחה מכסת ייבוא על סך 30  מיליון ביצים בהתאם לתחזית לירידה בייצור המקומי הן בשל מזג האוויר החורפי והן בשל המצב הביטחוני, מתוכה יובאו עד כה כ-18 מיליון ביצים. 

בשנה שעברה נפתחה בתקופה המקבילה של לפני פסח מכסת יבוא של 70 מיליון ביצים בפטור ממכס, ובפועל נוצלה בהיקף של 48 מיליון ביצים. 

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.