משרד החקלאות מפרסם את רשימת החברות הזוכות בהליך התחרותי לחלוקת מכסות פטורות ממכס לייבוא דבש בצנצנות של עד 1.5 קילו

במטרה להוריד את יוקר המחייה, משרד החקלאות ופיתוח הכפר מפרסם היום (ה') את רשימת החברות הזוכות במסגרת ההליך התחרותי לחלוקת מכסות פטורות ממכס לייבוא דבש. במסגרת ההליך, חלוקו מכסות לשופרסל, ויקטורי ויינות ביתן, בהתאם לכמות המבוקשת על ידן בהיקף כולל של 200 טון. המחיר שהוצע על ידי החברות הזוכות נע בין 18.9 ₪ ל-23.5 לקילו, בממוצע שעומד על כ-21.5 ₪ לק"ג. מדובר בהוזלה של כ-51% ממחיר הדבש הממוצע (לקילו). לפי נתוני סטורנקסט, המחיר הממוצע לדבש בישראל בשנת 2022 עומד על כ-44 ₪ לקילו.

כזכור, לפני כשבועיים פרסם המשרד לראשונה את המכרז התחרותי להערות הציבור, במטרה לקבל הצעות מיבואני מזון בעלי ניסיון בשיווק קמעונאי לייבוא דבש במחיר הנמוך ביותר לצרכן. באופן זה, צופים במשרד החקלאות, שיהיה ניתן להגביר את התחרות בשוק, תוך הוזלת מחירים והורדת יוקר המחייה.

במסגרת ההליך הוגשו, 4 הצעות מתוכן 3 נמצאו כעומדות בתנאי הסף, לרבות ניסיון של מעל 5 שנים בשיווק קמעונאי של מוצרי מזון והיקף עסקאות של לפחות 20 מיליון ₪ בשנה. 

כדי לאפשר לבצע את הייבוא בהקדם האפשרי, הוחלט לחלק את המכסות בהתאם לבקשות המקוריות של היבואנים המשקפות את יכולת ההתארגנות של כל ספק, ועמידה בתנאי המתווה, ובתנאי שהיקפן הכולל עומד על 200 טון דבש.

להלן הכמות שתחולק לזוכים והמחיר המקסימלי לצרכן (ש"ח לק"ג ):

זוכה

מחיר לצרכן לק"ג

היקף מכסה בטון

שופרסל

18.9 ₪

45

ויקטורי

22.11 ₪

125

יינות ביתן

23.5 ₪

30

בהתאם למתווה, הזוכים יוכלו לייבא צנצנות דבש עד 1.5 ק"ג ממדינות החברות בארגון הסחר העולמי (WTO), וככל שהן עומדות בדרישות הייבוא של משרד הבריאות. החברות הזוכות, נדרשות לייבא ולמכור את כל תוצרתן עד לסוף שנת 2022.

עוד לפי ההליך, החברות הזוכות תסמנה על המדפים בחנויות את צנצנות הדבש המיובאות באמצעות שילוט גדול וברור, ובו יצוין מחיר הדבש וארץ מקורו. בנוסף לכך, עם קבלת ההודעה על הזכייה,  תועברנה רשימת החנויות בהן יימכר הדבש המדובר ע"י הזוכים במכרז. רשימה זו תפורסם גם באתר משרד החקלאות ופיתוח בכפר, וכן בשני עיתונים נפוצים, כך שהצרכן יוכל למצוא בקלות את הדבש במחיר שפורסם והובטח. 

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.