פרס מיוחד ליאיר אשל, מפתח זני השום הראשונים בישראל!

19 ספט 2022 המחברת/ת:
אשל זוכה בפרס אשל זוכה בפרס

האגרונום הוותיק, המשמש כיום כנספח חקלאי בהודו, זכה לכבוד על פיתוח הזנים הראשונים לשום כחול-לבן, במהלך תערוכת "אגרומשוב" בירושלים: "עשה כבוד לחקלאות הישראלית"

תערוכת החקלאות אגרומשוב עשתה כבוד לאחד החקלאים המשמעותיים ביותר בישראל, יאיר אשל, המשמש כיום כנספח חקלאי בהודו, כשהעניקה לו פרס מיוחד על היותו מפתח זנים מצטיין בתחום השום.

אשל (72), תושב קיבוץ גזית במקור, חקלאי ואגרונום, אמון על ההישג הישראלי - פיתוח זני שום כחול-לבן. זאת לאחר שעוסק בגידול שום משנת 1989, ברר ובחר צמחים מצטיינים בשדות השום במשך כ-30 שנה. 

עד השנים האחרונות בישראל צרכו בעיקר את זן השום 'שני', שמקורו בברזיל ומשם יובא ואוקלם בארץ בשנות ה-60. אולם החל מהשנה שעברה ניתן כבר להשיג גם את הזנים הישראליים. אשל רשם את סוגי השום כחוק (זכויות מטפחים) והם הועברו לגידול אצל החקלאים.

אשל יזם את הגעתם של 25 בכירים במשרד החקלאות ההודי, שביקרו בישראל והשתתפו בתערוכת החקלאות הבינלאומית הגדולה בישראל - אגרומשוב 2022. מדובר במנהלי אגפים ומו"פים במשרד החקלאות בהודו, שכבר עובדים עם טכנולוגיות ישראליות והעצימו שיתופי פעולה עם חברות וחקלאים ישראליים.

"הדרך לא הייתה סוגה בשומים כמו כל עבודת טיפוח, נתקלתי בהרבה מחסומים ומשברים שהצלחתי לצלוח", סיפר אשל והתייחס גם לשיתוף הפעולה עם המשלחת ההודית: "החקלאות הישראלית וההודית פועלות יד-ביד בשנים האחרונות. הם מכניסים אליהם על בסיס יומי טכנולוגיות מישראל. מטרת ההגעה ארצה של המשלחת ההודית הייתה הידוק שיתוף הפעולה עם ישראל, חשיפה לידע חדש וכמובן בהנחה שיגיעו באחד הימים לחברות פרטיות - הם ידעו לקדם את הייצוא מהארץ".

מנכ"ל אגרומשוב, חיים אלוש: "יאיר הוא לא רק חקלאי בנשמתו, אלא אחד שעשה ופעל למען קידומה. הוא עשה לה כבוד, לא רק בארץ, אלא בכל העולם ואין יותר ראוי ממנו לקבל את הפרס".

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.