נבחרו הפיתוחים המובילים לשנת 2023: מסור הגיזום החזק בישראל, חבית הפלא וההשקיה המדייקת

11 ספט 2023 המחברת/ת:
נציגיחביתותים עם הפרס נציגיחביתותים עם הפרס צילום: אגרומשוב

צוות מקצועי בחר בתערוכת "אגרומשוב" את הפיתוחים והחידושים המובילים בחקלאות הישראלית במסגרת תחרות "טופ-10" היוקרתית - ארבעה מהזוכים הגדולים היו מאזור המרכז

עשרות חידושים ופיתוחים פורצי דרך, שעתידים לשנות את עתיד החקלאות, הוצגו במסגרת תערוכת אגרומשוב 2023 - האירוע החקלאי המרכזי בישראל, שנערך במתחם אקספו בתל אביב. צוות מקצועי בחר את עשרת הפיתוחים המובילים לשנת 2023 שהוצגו בתערוכה, במסגרת תחרות "טופ-10" - ארבעה מהזוכים הגדולים היו מאזור המרכז.

גידול ביתי של ירקות ב"חבית" אחת

אורי פלג מכפר הנוער החקלאי עיינות ולי יוסף סמוחה ממושב פלמחים זיהו את הצורך של הציבור הישראלי והקימו את חברת "חביתותים", המתמחה בשני מוצרים בעלי עקרון פעולה אקולוגי רב עצמה המאפשרים לכל אחד מאיתנו - גם אם מעולם לא שתל שתיל אחד לרפואה - לגדל ירקות, עשבי תיבול וצמחי נוי בביתו הפרטי.

מוצר הדגל של "חביתותים": חבית 220 ליטר בשימוש חוזר מתעשיות המזון בעלת כמות פתחים של 40-70, שיכולה להאכיל בית שלם. משמע: 40-70 מקומות לגידול ירקות, עשבי תיבול או צמחי נוי בחבית אחת שמתאימה לכל בית. יש לציין כי המוצר תופס מינימום מקום של חצי מטר מרובע ואפשר לשים אותו בכל מקום במרפסת.

מסור הגיזום החזק בישראל

לכל מי שחיפש מסור לגיזום - ביתי או מקצועי - יש לו כעת פתרון מושלם. ש.ונציה המתמחה בייבוא, שיווק והפצת ציוד וכלי גינון לחקלאות, המשווקת בלעדית בארץ את כלי הגינון של חברת STIHL הגרמנית - חשפה את מה שהיא מכנה "המסור החזק בישראל".

מדובר במסור גיזום מקצועי נטען רב עוצמה CSTIHL MSA 220 T - מרשים בכל הנוגע לטיפול בעצים הודות למנוע ה-EC החזק שלו. בשילוב עם סוללת STIHL AP 300 S החזקה, מקבלים ביצועי חיתוך גבוהים במיוחד. מסור CMSA 220 T הוא כיום המסור שרשרת ידית עליונה החזק ביותר שיש.

השקיה מדייקת במקסימום יעילות

חברת נטפים הציגה מוצר חדיש: מדובר במערכת ההפעלה שמבטיחה השקיה מדייקת במקסימום יעילות. ה-GrowSphere היא מערכת ההפעלה הראשונה עבור השקיה מדייקת. באמצעות ממשק גראפי, פשוט ואינטואיטיבי יותר לתפעול תוכלו למקסם את התפוקה לדונם בצורה אמינה יותר ועם פחות מאמץ.

גדר סולארית

חברת "טראלייט" הקימה את פיילוט הגידור הסולארי הראשון בארץ. הגדר הסולארית מייצרת ערך רב, הן בהיבט הביטחוני והן בהיבט הכלכלי, ומייצרת דו-שימוש בשטח שעד כה לא היה בשימוש. הגדר מאפשרת ייצור חשמל "נקי", בין היתר, אפילו לצורך טעינת רכבים חשמליים ובכך מסייעת בהתמודדות עם מחירי הדלק ומייצרת אנרגיה ירוקה. "טראלייט", בשילוב עם תנועת המושבים, מקדמת התקשרויות בנושא זה עם מאות מושבים וכבר נמצאת בשלבי ייזום ופיתוח מתקדמים עם מספר מושבים.

בתערוכה הוצגו לציבור הרחב, כאמור, פיתוחים וגידולים חדשים, טכנולוגיות פורצות דרך המציבות את ישראל בפסגת החדשנות העולמית בתחום החקלאות, אמצעי הגנה ושמירה על השטחים החקלאיים, שיטות השקיה חדשניות וכו'.

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.