ארגון מגדלי הפירות בישראל: למרות הקושי בלקטוף הפירות בגבולות הצפון והדרום אין צורך להיבהל ממחסור - קיים מלאי מספק של פירות בארץ!

25 אוק 2023 המחברת/ת:
מנכל ארגון מגדלי הפירות עם העובדים מנכל ארגון מגדלי הפירות עם העובדים צילום: ארגון מגדלי הפירות

ירון בלחסן מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות בישראל וחקלאי מרמות נפתלי, בסיור במטעי הפרי בגבול הצפון: "למרות שמגדלי הפירות לא מורשים להגיע כל העת לאזור המטעים בגבול בדרום ובצפון, ובעיה גדולה שנוצרה עקב מחסור בכוח אדם לחקלאות, עם עזיבת רבים מהעובדים הזרים את ישראל, עדיין קיימות הפוגות בהן ניתן לקטוף במקומות המרוחקים מהגבול, ולשמחתנו ישנם עובדים זרים אשר חשים אחריות, נשארים בגבול הצפון וממשיכים בעבודתם במטעים ובבתי האריזה.

אנו תקווה כי משרד החקלאות ימשיך בפעולות להשארת העובדים הזרים שעדיין לא עזבו את ישראל, ולהבאת עובדים ממדינות נוספות באמצעות תמריץ כלכלי, לטובת המשך העבודה בכל ענפי החקלאות. אנו מברכים את המתנדבים הרבים המגיעים לימי קטיף חד יומיים ומסייעים לחקלאים בכל רחבי הארץ", אומר בלחסן ומוסיף, "חשוב לציין כי קיים מלאי של פירות במדינה, ואין צורך להיבהל ממחסור, חדרי הקירור מלאים בתוצרת מקומית של תפוחים, אגסים ועוד, והחקלאים ערוכים לספק פירות איכותיים לתקופה ממושכת".

עם תחילת המלחמה מספר העובדים הזרים מענף החקלאות שעזבו את ישראל חצה את ה-3,800 עובדים. כזכור מתחילת המלחמה עשרות עובדים זרים נהרגו במתקפת הטרור של חמאס וחלקם נפלו בשבי החמאס.

"חקלאי העוטף - בשיא עונת קטיף האבוקדו והבננות ובגבול הצפון- בקטיף זני התפוח המאוחרים, הקיווי האבוקדו ובגליל המערבי קטיף בננות. מוקדם להעריך את הנזק הכלכלי העצום שנגרם לחקלאים ולמטעים, והמדינה תידרש לכך בבוא העת", אומר בלחסן.

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.