משרד החקלאות אישר פתיחת מכסה על סך 50 מיליון ביצים ללא מכס על מנת לענות על הביקוש המקומי ולמנוע מצב של מחסור בביצים לצרכנים

08 פבר 2024 המחברת/ת:
ביצים ביצים Adobe Stock

במטרה למנוע מחסור בביצים בשוק המקומי, לקראת חג הפסח בו עולה הביקוש המקומי לביצים, נערך משרד החקלאות ליבוא הביצים לישראל במכסות פטורות ממכס. במסגרת זו, נפתחה מכסת יבוא בפטור ממכס בהיקף של 50 מיליון ביצים בהתאם לצורכי השוק הצפויים, מתוך ההנחה שהיבואנים ייבאו ביצים בהתאם לביקוש המקומי, כפי שקרה בשנים האחרונות. ככל שיידרש, יפתח המשרד מכסה נוספת. בפסח בשנה שעברה, נפתחה מכסת יבוא בהיקף של 70 מיליון ביצים.

ניתן לייבא לישראל ביצים מהמדינות הבאות, מאזורים חופשיים משפעת עופות: פולין, אוקראינה, ספרד, פורטוגל, בולגריה, איטליה ומארה"ב ביצים לתעשייה, בכפוף למצב האפידמיולוגי במדינה. 

במשרד מבהירים כי בחודשים אוקטובר עד דצמבר נרשם עודף בביצים מתוצרת ישראלית, וזאת למרות הלחימה. למעשה, בחודש אוקטובר נרשם שיא ישראלי אי פעם בכמות הביצים שנאספו מהמגדלים בחודש אחד, בהיקף של 220 מיליון ביצים(!). פתיחת המכסה עתה נועדה להיערך לקראת חג הפסח לטובת השלמה לביקוש המקומי ומניעת חוסר.

כזכור, עם פרוץ המלחמה, פתח המשרד מכסת ייבוא פטורה ממכס לייבוא של 50 מיליון ביצים, אך היא לא נוצלה על ידי היבואנים בשל העובדה שהייצור המקומי סיפק את כלל הביקוש. בנוסף, לפני כחודש נפתחה מכסת ייבוא על סך 30 מיליון ביצים בהתאם לתחזית לירידה בייצור המקומי הן בשל מזג האוויר החורפי והן בשל המצב הביטחוני, מתוכה יובאו עד כה כשישה מיליון ביצים.

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.