לקראת האולימפיאדה הבינלאומית לדבוראים צעירים בסלובניה אירחה שגרירת סלובניה בישראל את הדבוראיות הצעירות שנבחרו לתחרות ע"י מועצת הדבש

28 יונ 2023 המחברת/ת:
אנדריה פורקארט מרטינז שגרירת סלובניה בישראל, שרון ניר ענבר, והדבוראיות ליאור בר און ואלה קריאף  אנדריה פורקארט מרטינז שגרירת סלובניה בישראל, שרון ניר ענבר, והדבוראיות ליאור בר און ואלה קריאף שגרירות סלובניה בישראל

אנדריה פורקארט מרטינז, שגרירת סלובניה בישראל, אירחה היום (26.6) בשגרירות סלובניה בתל אביב את הדבוראיות הצעירות בנות 15- אלה קריאף מחיננית וליאור בראון משקד, תלמידות כיתה י' - מ'כפר הנוער ויצו' בניר העמק, עם מורתן, שרון ניר ענבר. קריאף ובראון נבחרו ע"י מועצת הדבש לייצג את ישראל באולימפיאדה הבינלאומית לדבוראים צעירים- IMYB-International Meeting of Young Beekeepers, שתתקיים בעוד שבוע בסלובניה.

השגרירה ברכה את הדבוראיות בהצלחה בתחרות ואמרה כי, היא יודעת שנעשתה עבודה קשה, על מנת להשתתף באולימפיאדה הבינלאומית, שתתקיים בסלובניה ושהן מהוות שגרירות לטובת שמירה על דבורת הדבש, ואיחלה להן שגם ימצאו זמן ליהנות במולדתה סלובניה.

הדבוראיות העניקו לשגרירה דבש שיוצר במכוורת כפר הנוער, שהן מטפחות והודו לה על הכבוד להתארח בשגרירות סלובניה ועל איחולי ההצלחה.

כידוע בסלובניה, הדבוראות הינה מסורת לאומית מוערכת. לפי הערכות, ישנם כ-10,000 דבוראים במדינה, אף שמדובר במדינה קטנה עם כשני מיליון תושבים, אף יום הדבורה הבינלאומי הינו פרי יוזמתה של מדינת סלובניה והתאריך שנבחר (20.5) הוא יום הולדתו של אנטון יאנסה, מסלובניה, מחלוצי ענף גידול הדבורים בעולם.

אופי רייך מנכ"ל מועצת הדבש: "קריאף ובראון נבחרו ע"י מועצת הדבש לייצג את ישראל, מאחר והן לומדות ועובדות בענפי החקלאות ואף לומדות לבגרות מלאה של- 5 יחידות בענף הדבורים, משמשות דוגמה לכל בני הנוער בישראל כמקדמות את החינוך לחקלאות וערכיה, המקדישות את זמנן לטיפוח דבורי הדבש הנמצאות בסכנת הכחדה, ומשתלבות בענף חקלאי בו מעט נשים".

תופעת היעלמות הדבורים בעולם ועידוד דור שני ושלישי להצטרף לענפי החקלאות, הביא את ארגון הדבוראים העולמי לייסד את האולימפיאדה השנתית, במטרה להעלות את המודעות לחשיבות השמירה על חיי דבורת הדבש המאביקה העיקרית בטבע.

עד מועד האולימפיאדה, הדבוראיות הצעירות עוברות אימונים ועבודת שטח במכוורת של כפר הנוער בהדרכתם של- שרון ניר-ענבר, מורה למדעים וחקלאות בכפר הנוער ויצו, אשר תלווה את הדבוראיות לאולימפיאדה ושלומי זרחין מדריך דבורים בשה"מ משרד החקלאות.

כאשר בני הנוער בישראל ייהנו מחופשת הקיץ, יצאו השתיים לסלובניה, שם יתחרו בדבוראים ודבוראיות מגרמניה, אירלנד, איטליה, לטביה, ליטא, הולנד ועוד ויבחנו על ידי צוות שופטים בינלאומי ביכולותיהן המקצועיות בגידול דבורים במספר קטגוריות: ידע בתחום, עבודת הכוורת, התמודדות עם טיפול בדבורי הדבש, מיומנויות שימוש בכלי העבודה של הדבוראים, כמובן טעימות דבש לזיהוי מקור הצוף ועוד.

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.