הנדון: התכנית להגברת התחרות בחקלאות - התכנית הכלכלית לשנים 2021-2022

ארגון מגדלי הפירות בישראל ארגון מגדלי הפירות בישראל

בפתח הדברים מרשנו מביע את התנגדותו הנחרצת לתכנית שבנדון - התכנית להגברת התחרות בחקלאות המוצעת בטיוטת הצעות החלטה לממשלה בדבר שינויים מבניים שיעלו לדיון במסגרת הדיונים על התכנית הכלכלית לשנים 2021-2022 )להלן: "התכנית"/"הרפורמה"( אשר תמיט כליון על מגדלי הפירות בישראל ועל ענף החקלאות בכלל ותפגע בזכויות היסוד של החקלאים באופן בלתי הפיך. במיוחד אך לא רק, מתנגד מרשנו לסעיף 22נו – 22צג בתכנית.

כידוע, ענף גידולי הפירות הינו ענף המצוי ברובו המכריע בישובי קו עימות בצמוד לגבולות המדינה ומרוחק מאיזורי תעסוקה. הענף מתקשה לשרוד וסובל מקשיים רבים ובהם: עלויות היצור הגבוהות, פערי הכוחות ההולכים וגדלים בין החקלאים לבין הקמעונאים, הפשיעה החקלאית, היבוא הקיים וכיו"ב ובמצב זה מתן אפשרות ליבוא פירות ללא מכסים וללא מכסות יגרום לכריתת מטה לחמם של מגדלי הפירות בישראל, על כל המשתמע מכך. בנוסף, מתנגד מרשנו לתיקונים בתחום הגנת הצומח כפי המוצעים בסעיפים 1-5 לתכנית.

מתוך מכתבו של עו״ד גיל עוז, ב״כ ארגון מגדלי הפירות, לשרי האוצר, החקלאות, הבריאות, הגנת הסביבה, יו״ר ועדות הכספים והכלכלה וראש צוות מינים פולשים ביחידה הסביבתית של רשות הטבע והגנים.

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.