רשות המים דורשת להעלות את מחיר המים לחקלאות

04 יונ 2021 המחברת/ת:
אלון שוסטר שר החקלאות עם החקלאים אלון שוסטר שר החקלאות עם החקלאים צילום חגי אופן לעמ

החקלאים: 'הצעה מנותקת' השר: 'לא אאפשר לייבש החקלאות'

כנסים מיוחדים יתקיימו בנושא במסגרת תערוכת אגרומשוב 14-15.6.2021

בקשת רשות המים להעלות את תעריפי המים לחקלאות ממשיכה להסעיר את השוק החקלאי. במהלך הימים האחרונים נשמעו כלל הגופים החקלאיים ואף החקלאים בשטח יוצאים נגד דרישה זו בטענה כי היא מנותקת מהמציאות בשטח: "מחירי המים לחקלאות בארץ הינם מהיקרים ביותר, עושה רושם שמקורות עושה ספין על מנת שלא נדרוש להוריד את המחירים המופקעים. כשמדינת ישראל רוצה להוריד את יוקר המחייה עליה לטפל קודם כל במחיר המים לחקלאות, לא ייתכן שמחיר מים שאיינם מתאימים לשתייה יהיה זהה למחיר המים לשתייה" ציינו החקלאים.

רוח גבית להתנגדות החקלאים מגיעה משר החקלאות אלון שוסטר שהודיע כי ייתנגד לדרישת רשות המים: "בימים בהם החקלאות זקוקה להשקעות מדינה בתחומים רבים, העלאת מחירי המים עשויה למוטט משקים חקלאיים. לא אאפשר לאף גורם לייבש את החקלאות הישראלית", אמר השר

ברשות המים ואגף התקציבים במשרד האוצר מתכננים לבטל את סבסוד המים לחקלאות בהדרגה, החל מיולי 2022 ועד יוני 2028. בנוסף הם חפצים לבטל את הפיצוי לחקלאים במקרים של מחסור במים בשנות בצורת.

במסגרת התערוכה החקלאית המובילה בישראל – אגרומשוב שתתקיים בבנייני האומה בירושלים ב 14-15.6.2021 יתקיימו מושבים מיוחדים סביב סוגייה זו. ב 14.6 של יתקיים מושב בנושא 'ביטחון המזון' בשעה 9:30 בהשתתפות שר החקלאות אלון שוסטר, מנכ"ל משרד החקלאות ד"ר איציקוביץ נחום, מנהל רשות המים לשעבר פר' אורי שני, שגריר ישראל בסין לשעבר מתן וילנאי ונציגים נוספים. למחרת, 15.6 בשעה 9:00 יתקיים משוב בנושא 'שינוי פרדיגמה של משק המים' בהשתתפות מנכ"ל התאחדות חקלאי ישראל אבו וילן, מנכ"ל משרד האוצר לשעבר יורם אריאב, ראש מועצה אזורית ערבות הירדן דוד אלחייני, מנכ"ל ממי רמת נגב יענקלה מוסקוביץ, אסף לוי ממשרד החקלאות ונציגים נוספים ממשרד האוצר ורשות המים.

בתערוכה החקלאית המובילה בישראל- אגרומשוב יוצגו מגוון גידולים חדשים ומפתיעים, טכנולוגיות מתקדמות וכו'.התערוכה תתקיים זו השנה ה 30 ולראשונה בבנייני האומה בירושלים עם מאות מציגים ואלפי חקלאים ויזמים בתחום החקלאות. התערוכה שמתקיימת בחללים ממוזגים הינה האירוע החקלאי הראשון לאחר עידן הקורונה ובקרב החקלאים נרשמת התרגשות רבה לקראת האירוע החגיגי כאשר מציגים גם מעבר לים צפויים להגיע ולקחת חלק כאורחים וכמציגים.

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.