'אור' בסוף החורף

21 מרס 2021 המחברת/ת:
קלמנטינות קלמנטינות וויקישיתוף

בסוף חודש מרץ תחילת אפריל, לקראת סוף עונת ההדרים. מגיחה לשווקים קלמנטינת 'אור'.

קלמנטינה, קטנה ומתוקה להפליא, והיא גם קלה מאוד לקילוף. והפרט הכי חשוב, לא תמצאו בה את הגרעינים המעיקים. כל פלח ופלח נוטף מתיקות וללא כל הפרעה.

קלמנטינה אור היא חלק מפרוייקט שאפתני וממומן אשר נועד לפתח זני הדרים, ונחשב לפטנט ישראלי ייחודי אותו פיתחו מדענים במכון וולקני. העבודה על פיתוחה של הקלמטינה הזו החל כבר לפני 30 שנה, והיא מהווה נדבך משמעותי בהכנסותיהם של החקלאים. רוב התוצרת של קלמנטינת האור מיוצאת לחו"ל בגלל הייחודיות של הזן הזה והצרכן הישראלי כמעט ולא מכיר אותה.

פיתוח הזן החל לאחר שענף ההדרים בישראל הגיע על סף משבר בעקבות שינויים באופן הצריכה האירופי, עליית מחירי ההעסקה ומשבר המים שישראל התמודדה איתו. זמן ממושך עבר עד שמצאו את הנוסחא המדוייקת לגידול הזן המיוחד של הקלמנטינות הללו, אך מרגע שהבינו את גודל הפוטנציאל החלו חקלאים רבים מרחבי הארץ לשווק את הזן הייחודי הזה.

בתקופה זו ניתן למצוא את הקלמנטינה בסופרים וחברות השיווק ברחבי הארץ. מעבר לכך שהקלמנטינה טעימה וטובה למאכל, ריכוז הוויטמינים הרבים שהיא מכילה, לרבות ויטמין C, שתועלתו בחיסון מפני הצטננויות ידועה לנו מזה שנים. הוויטמינים הרבים שיש בזן "אור" מצוינים בכל עונה ועשויים לתקוף נגיפים, אינפקציות ושאר זיהומים אפשריים.

גליל שוק מקומי, או בשמה המסחרי "גליל", הוקמה במהלך שנת 2012 על ידי תשלובת מילואות, ומאגדת תוצרת של של למעלה מ 100 מגדלים, למתן שירותי שיווק ולוגיסטיקה של תוצרת חקלאית טרייה בשוק המקומי. "גליל" משווקת פירות וירקות בסל נרחב של מוצרים: אבוקדו, בננות, אגס, פירות הדר, פירות קיץ, פירות אקזוטיים, נשירים וירקות שונים.

"גליל", דרך בתי האריזה ומגדליה חרטה על דגלה, את סמל האיכות והשירות לכלל קהל לקוחותיה. ניתן למצוא בסופרים ובשווקים ברחבי הארץ את מוצרי גליל המסומנים עם 'גיל - הדחליל מהגליל' סמל האיכות של חקלאי גליל.

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.