החברה לפיתוח הגליל סכמה שנה כלכלית מוצלחת למפעלים ולפרויקטים בתחום החשמל סולארי וחלקות המודל לחדשנות בחקלאות שמנהלת החברה עם תכנית השקעות והרחבת הפעילות לשנת 2021

31 ינו 2021 המחברת/ת:

באסיפה המקוונת של משקי החברה לפיתוח הגליל, נסקרה הפעילות העסקית המוצלחת לשנה החולפת 2020 ונפרשו התכניות הכלכליות והעסקיות לשנת 2021.

שגב ירבעם, מנכ"ל החברה לפיתוח הגליל אמר: "שנת 2020 הייתה שנה מיוחדת, שהתאפיינה בחוסר ודאות גדולה ואי בהירות לגבי הכלכלה והעסקים, כתוצאה ממגפת הקורונה וקבעה מציאות חדשה של עבודה ותפקוד תחת מגבלות וקשיים תפעוליים. יחד עם זאת, התמודדנו עם כל המשמעויות וכלל מפעלי פיתוח הגליל המשיכו לפעול, לייצר ולשווק במלוא התפוקה, תוך שמירה על בריאותם של העובדים והעובדות" אמר ירבעם והוסיף: "השנה מסתיימת בתוצאות עסקיות טובות ברוב תחומי הפעילות, במפעלים ובארגון הפיננסי".

עוד אמר ירבעם, כי החברה לפיתוח הגליל הובילה בשנת 2020 את יישום הסכם המים והתמיכות לקיבוצים ולחלקות המודל במו"פ צפון ובגליל העליון וכי חלק משמעותי מהתמיכות הגיעו לקיבוצים והשאר בתהליך ביצוע. סך כל התמיכות לשנת 2020 עומד על 70 מיליון שקלים. המטרה הינה ליצור חדשנות בתחומי החקלאות, כאשר בעוד שנתיים שלוש, נראה את התוצאות בשטח, של גידולים חדשים וכן שיפור הגידולים הקיימים.

עוד נמסר, כי קודמו פרויקטים בתחום האנרגיה הסולארית הקרקעית בגליל העליון וניצול גגות המפעלים להפקת חשמל ירוק, בשיתוף "חברת משקים אנרגיה", בה שותפה החברה לפיתוח הגליל עם הארגונים הכלכליים של הקיבוצים, החברה לפיתוח הגליל הקימה תאגיד אזורי לפיתוח קנביס רפואי, בשותפות קיבוצי האזור ומכון המחקר מיגל, בו כבר החלו מחקרים בתחום הקנביס ואף מגייסים כוח אדם מקצועי נוסף, עקב התרחבות הפעילות המחקרית בתחומים בינלאומיים רבים ובנוסף, ישנה התקדמות לפרויקט "אגירה שאובה" והקמתו תחל בשנת 2021. פרויקט זה יביא תנופה כלכלית משמעותית לכלל אזור הגליל העליון.

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.