עונת הליצ'י בשיאה – אל תפספסו את טעם גן עדן!

14 יול 2020 המחברת/ת:
‎⁨ליצי בגליל ‎⁨ליצי בגליל צילום מילופרי⁩

עונת הליצ'י החלה השבוע בגליל המערבי (15.7.20) ואת הפרי הטרופי והמתקתק תוכלו למצוא בארץ, ולתקופה של שמונה עד עשרה שבועות בלבד.

בחברת מילופרי ממפעלי תשלובת מילואות מעדכנים כי בשנה שעברה יבול הליצ'י היה כ-300 טון, והשנה צפוי ככל הנראה יבול דומה. בעשור האחרון אין בענף זה גידול משמעותי ביבולים, כתוצאה ממזג האוויר הקיצוני בישראל, כידוע - שרבים קשים מתרחשים סביב חודש מאי מידי שנה, וכתוצאה מכך פוגעים בחנטים הצעירים של הפרי ומונעים מהיבול להגיע אל שיאים חדשים.
תמיר פורת – מנכ"ל מילופרי: "תהליך הליצ'י בגליל המערבי תמיד מרגש, זהו תהליך כה קצר לפרי בעל טעם ייחודי. בדרך כלל הפרי מגיע אלינו ממספר מגדלים קיבוציים ומושבים בגליל המערבי. הוא נקטף במהלך שלושה עד ארבעה שבועות, מאוחסן, ממוין, נארז ומשווק עד סוף חודש אוגוסט, בתחילת ספטמבר תוכלו למצוא את האריזות האחרונות של פרי הליצ'י מאזור הגליל המערבי".

מקורו של הפרי הוא מסין, אך הזנים הגדלים בישראל הם: מאוריציאני, שהוא הזן העיקרי ומוצאו מהאי מאוריציוס (באוקיינוס ההודי), ופלורידאני שמוצאו מפלורידה. ולמרות שזהו פרי טרופי, ניתן לגדלו בתנאי הארץ שהם תנאים סוב-טרופיים (אזור בעל טמפרטורה של 23 מעלות עד 40 מעלות - חודשי האביב והקיץ). הנטיעות הראשונות בגליל המערבי החלו בתחילת שנות ה-80, כאשר הפרי היה נארז במטע ויוצא לשיווק דרך חברת מילופרי. ובסוף שנות ה-90 החל מערך האריזה במילופרי, בעזרת מערך ישן שנקנה והופעל בבית האריזה לטובת הכמויות שצמחו. תמיר פורת: "הפרי שלנו גדל ומשווק באיחור ביחס לאזור סובב כנרת, הוא מגיע לבשלות מאוחר בשל מזג האוויר באזורנו. רוב הפרי משווק בדרך כלל לשוק המקומי בעיקר מהסיבה שישנו מעט פרי בארץ, וליצוא בחו"ל נשלחות כמויות קטנות יותר בכדי לשמר לקוחות קבועים, הכמויות ליצוא גדלות כאשר כמות הפרי הכוללת בארץ גדלה".

יש האומרים כי פרי הליצ'י הוא פרי של מותרות, אך חשוב לציין כי הוא מכיל כמות גבוהה של ויטמין C גבוהה אפילו מהתפוז המכונה מלך הוויטמין C, ויטמין אידאלי לחיזוק מערכת החיסון. ונראה שהגל השני למגפת הקורונה מגיע עם עונת הליצ'י.
תמיר מספר: "ימי קורונה הרימו קשיים בבית האריזה במילופרי, שם נערכנו למשמרות בקפסולות מיד עם פרוץ המגפה. ובנוסף נוצר קושי רב לשיווק בשווקים, תושבי ישראל חוששים מאוד ומוותרים על מותרות, שבניהם פרי הליצ'י. כולי תקווה שלא יהיו קשיים נוספים ושמגפת הקורונה תעלם במהירות וכולנו נוכל לחזור לשגרה".

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.