הצעירים חוזרים להתיישבות בגבולות

12 דצמ 2019 המחברת/ת:
בית הערבה בית הערבה

לאור הקושי במימון שכר דירה וביקוש שהגיע מעשרות צעירים, ארגון קדמה, משיק פרויקט מיוחד -"קהילות צעירים" שנועד לזוגות ומשפחות צעירות, שחולמים על חיים במרחבים הפתוחים, ובשקט הממכר עם חיי חברה וקהילתיות, וגם לחזק את ההתיישבות ביישובי הספר

קדמה מחזקת את התיישבות עם הפרויקט הייחודי "קהילות צעירים" בו מעודדים התיישבות של צעירים בין הגילאים 25-35 שסיימו לימודים ומחפשים מקום להשתקע בו ולהתחיל את החיים האמיתיים. היישובים מעלה אפרים וקיבוץ בית הערבה מציעים רוגע, שלווה ומרחבים פתוחים, המאפשרים לגור בסביבה צעירה, עם חיי חברה וקהילתיות.

קהילה אחת מתגבשת כעת במעלה אפרים. מדובר ביישוב עירוני בבקעת הירדן השוכן כ-25 דקות נסיעה מאוניברסיטת אריאל ורחוק כשעה נסיעה מתל אביב. היישוב  מייחס חשיבות רבה לאיכות החיים של התושבים ולקהילה הבנויה מאוכלוסייה חילונית ודתית. במסגרת חיי הקהילה יש מגוון רחב של הרצאות במתנ"סים, חוגי ילדים במרכז הקהילתי, טיולים מאורגנים, פעילויות מגוונות בחגים לכל המשפחה וגם בריכת שחייה.

קהילה שניה מוקמת בימים אלה בקיבוץ בית הערבה. הקיבוץ מציע בנווה מדבר ירקרק בצפון ים המלח. היישוב ממוקם במרחק של כחצי שעה נסיעה מירושלים, ומעניק לזוגות הצעירים והמשפחות הצעירות חיי קהילה הגרים כולם באותה השכונה ומשתלבים יחד בקיבוץ הוותיק.

תמר בוארון, מנהלת הפרויקט: "כבר שש שנים שארגון קדמה מביא סטודנטים להתיישבות בספר. במהלך תקופת המגורים בכפר, הסטודנטים שלנו פשוט מתאהבים. בקהילה, באזור, במרחבים, בנוף, בחברים, ותכלס, פשוט מתאהבים באיכות החיים.

מכאן נולד הרעיון שמבחינתנו הוא המחויבות שלנו לייצר דור המשך לכפרי הסטודנטים. לעצב קהילות צעירים חדשות במרחב הכפרי ביישובי הספר. זו התחלה מרגשת שתעניק למאות צעירים הזדמנות לחיים עם ערך ושייכות לצד חיזוק הקהילה וההתיישבות. אני מאמינה שתוך שנה נזכה לראות את פירות המשפחות שננטע ביישובים".

לצד עשרות כתבות שמתפרסמות על הגירה שלילית של צעירים מהנגב ומהגליל פרויקט קהילות צעירים מייצר אלטרנטיבה חדשנית, פורצת דרך ומפתיעה להתיישבות צעירים באזורי ספר.

ארגון קדמה – עמותה ללא מטרות רווח-  הוקם על ידי צעירים במטרה להחזיר את הרלוונטיות לערך ההתיישבות הציונית במאה ה-21. הארגון עוסק בהקמת מסגרות הגשמה לצעירים בהתיישבות הכפרית בספר מדינת ישראל, תוך שיבה לערכי חיבור האדם לאדמה וחיבור האדם לקהילה. הארגון מקיים כפרי סטודנטים, תוכניות קדם צבאיות ומרכזי צעירים.

הארגון רואה בחיזוק ההתיישבות הכפרית בספר מדינת ישראל באמצעות חקלאות, חינוך, רווחה וקהילה, תוך שימת דגש על ערכי חיבור האדם לזולתו.

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.