המגדלים מדווחים: עלייה של 10 אחוזים ביבול הפטל והאוכמניות!

18 יונ 2018 המחברת/ת:
‎⁨גידול ביבול הפטל⁩ ‎⁨גידול ביבול הפטל⁩

המגדלים מדווחים, כי בשל מזג האוויר במהלך החורף האחרון שאופיין בטמפרטורות נוחות במהלך שעות היום בחורף ומנות קור מדודות בלילות, הם נהנים מיבול גבוה יותר של פירות היער בדגש על פטל ואוכמניות. במהלך השבוע האחרון חששו המגדלים מאירועי הגשם שאיימו על איכות הפטל הנמצא בימים אלו בקטיף.
יעקב ממן, המגדל פטל ואוכמניות בשטח של 7 דונם בנווה אטיב ציין: "הפטל זקוק לתנאי מזג אוויר מאוד מוקפדים, אירועי שרב פוגעים באיכותו כמו גם גשם שלא בעיתו בדומה לשבוע שעבר. תנאי מזג האוויר בנווה אטיב מאפשרים לנו לספק פרי איכותי, מוצק, אדום ומתוק והשנה אנחנו רואים גידול של כ- 10 אחוזים ביבול".

בנוסף לניצול תנאי האקלים, ממן מגדל את הפטל במצע מנותק מהקרקע של טוף מרום גולן, המותאם לצרכי הפטל ומווסת את כמויות המים המגיעות לפרי עצמו. המצע פותח במחלקת המו"פ של טוף מרום גולן. יוני אוסרוביץ אגרונום חברת טוף מרום גולן הוסיף: "בשנים האחרונות אנו מייצרים מצעי קרקע המותאמים לגידולים ספציפיים ומווסתים את כמויות המים להם זקוק כל גידול, באמצעותם אנו מצליחים לסייע לחקלאים למקסם את איכות הגידול וכמויות היבול".

גם המגדלים בערבה התיכונה עושים שימוש במצע מנותק של טוף מרום גולן המותאם לצרכי הפטל ובאמצעותו מצליחים לגדל גם בימים אלו, אמצע חודש יוני המאופיין במזג אוויר חם במדבר הישראלי, פרי איכותי. במו"פ (מחקר ופיתוח) ערבה תיכונה וצפונית בוחנים בימים אלו זנים חדשים נוספים של פטל על מנת לאקלם אותם ולאפשר גידול פטל איכותי לאורך כל השנה בערבה.

ממן, מגדל את הפטל ברשת על מנת להוריד את הקרינה בכ- 50% וכן על מנת להוריד את הטמפרטורה: "השליטה בקרינה ובטמפרטורה קריטיים, על מנת שנקבל פרי מוצק ומתוק" הסביר, "למדתי את הנושא במשך 3 שנים וחקרתי בארץ ובעולם, הבנתי שהשתילה במצע מנותק של טוף מרום גולן, הינה הטובה ביותר לגידול. המצע מאפשר לנו שליטה ובקרה בוויסות כמויות המים וזה חשוב מאוד להצלחת הגידול ". בשלב השני מתכוון ממן להרחיב את שטחי הגידול ואף שוקל הקמה של חווה חקלאית לקטיף עצמי של פירות יער. בשלב הבא מתכוון לגדל בשטח של 18 דונם של פירות יער מסוגים שונים, לרבות פטל אדום, פטל שחור, אוכמניות וכדומה.

אבי מעוז שליווה את הפרויקט מטעם חברת טוף מרום גולן ציין, כי מגדלים רבים מבינים בשנים האחרונות את היתרון הגדול של שימוש במצע מנותק של טוף מרום גולן באיכות גבוהה, שעבר סניטציה ומונע הגעה של מזיקים לגידול.

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.