מפקחי משרד החקלאות סיכלו ניסיונות הברחה של כ-315 ק"ג בשר עוף ובשר כבש מהרשות הפלסטינית

07 מרס 2024 המחברת/ת:
סיכול ניסיונות הברחה של כ-315 קג בשר עוף ובשר כבש מהרשות הפלסטינית סיכול ניסיונות הברחה של כ-315 קג בשר עוף ובשר כבש מהרשות הפלסטינית צילום: משרד החקלאות ופיתוח הכפר

מדובר בשתי תפיסות נפרדות, ומחקירה ראשונית עולה כי הסחורה הייתה מיועדת לשיווק באזור אופקים ולוד, שני הנהגים נחקרו והודו במיוחס להם. במשרד החקלאות שבים ומדגישים כי שיווק בשר ללא פיקוח הוא עבירה על החוק, ומהווה סכנה ממשית לבריאות הציבור

מפקחי היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות (פיצו"ח) במשרד החקלאות איתרו וסיכלו, במעבר מיתר שבדרום הר חברון, הברחת 215 ק"ג של בשר כבש קפוא מהרשות הפלסטינית. המפקחים ערכו ביקורת לרכבים שמגיעים משטחי הרשות לישראל, במעבר, ובמהלכה אותרו בתא המטען של הרכב 215 ק"ג בשר כבש קפוא.

מחקירה ראשונית עולה כי הבשר יועד לשיווק בשטחי ישראל, באזור אופקים. הבשר הוברח ללא קירור כנדרש וללא תיעוד וטרינרי. עוד עלה במסגרת החקירה כי חלק מהבשר יובא מספרד לרשות הפלסטינית, ונעשה ניסיון להבריחו לתוך תחומי ישראל. הנהג החשוד, בשנות ה-30 לחייו, תושב ישראל, הודה במיוחס לו, ונפתחו נגדו הליכים משפטיים. כל הסחורה שנמצאה הועברה להשמדה.

בתפיסה נוספת, במעבר חשמונאים, נעצר רכב פרטי, ובבדיקתו נמצאו כ-100 ק''ג בשר עוף טרי בתא המטען. הבשר הובל ללא קירור, וללא אישור וטרינרי או היתר ייבוא. החשוד נחקר במקום והודה שהתוצרת משטחי הרשות, ויועדה לשיווק באזור לוד. הבשר הועבר להשמדה.

משה אחרק, מנהל היחידה לאכיפה ולחקירות (פיצו"ח) במשרד החקלאות ופיתוח הכפר: "לצערנו, אנו רואים כי מקרי ההברחות, למרות המלחמה, לא פוסקים. אנחנו ממשיכים להשקיע מאמצים רבים לסכלם. אנו קוראים לציבור הצרכנים להמשיך להקפיד ולרכוש מוצרים מן החי בנקודות מכירה מוכרות ומוסדרות, לשים לב לאריזה, לתווית ולסימון. רק כך נוכל להבטיח את בריאות כולנו".

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.