תוכנית חדשה בהיקף של 2.4 מיליון ₪ תשלב צעירים עם מוגבלות במרכזי צעירים של משרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי ברחבי הארץ בשיתוף משרד הרווחה והביטחון החברתי

10 מרס 2024 המחברת/ת:
למצולימים אין קשר לכתבה למצולימים אין קשר לכתבה : באדיבות משרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי

במטרה לתת מענה לצעירים עם מוגבלות משרד הנגב הגליל והחוסן לאומי ומשרד הרווחה והביטחון החברתי פועלים לשילוב צעירים עם מוגבלות בקהילה בהיקף של 2.4 מיליון ₪. התוכנית כוללת תקצוב רכזי שילוב צעירים עם מוגבלות בעשרות מרכזי צעירים ופעילות ייעודית המשלבת בין צעירים עם וללא מוגבלות.

התכנית כוללת רכז ב- 60% משרה, תקציב בהיקף של 20,000 ₪ לפעילות ייעודית בנושאי השכלה, מיצוי זכויות, תעסוקה, העצמה, זוגיות והעלאת מודעות. בנוסף, תקציב של 20,000 ₪ לכל מרכז צעירים, המיועד לקבוצת מנהיגות המשלבות צעירים עם מוגבלות לצד אוכלוסייה כללית. התכנית מיועדת לצעירים בין הגילאים 18-35 המתמודדים עם מוגבלות. ברשויות שונות ברחבי הארץ תוקצבו רכזים שנותנים מענה לאנשים עם מוגבלות, הרכזים מלווים אישית את הצעירים עם המוגבלות ומקדמים הנגשה במטרה לשלב צעירים בפעילויות של האוכלוסייה הכללית במרכזי הצעירים.  התכנית פועלת בכ- 20 מרכזי צעירים ברחבי הארץ בחברה הכללית והערבית והיא צפויה להתרחב בתקופה הקרובה לכ-50 מרכזי צעירים. התוכנית פועלת כיום במע'אר, בג'יסר אל אזרקא, באום אל-פאחם, בבאקה אל גרביה, ברהט, בעכו, בקריית ביאליק, בקריית מוצקין, בבית שאן, בתל אביב, ברמת-גן, בגבעתיים, בלוד, באלעד, במעלה אדומים, בקרית גת, בשדרות, בנתיבות ובבאר שבע.

שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, יצחק וסרלאוף: ״צעירים רבים עומדים בפני צמתים במגוון תחומים ואין ספק שצעירים עם מוגבלות מתמודדים עם צרכים דומים אך בעוצמה רבה יותר. חסמים חברתיים, ודעות קדומות, אפליה או חוסר נגישות יכולים להעצים את הפער. מרכזי הצעירים של משרד הנגב הגליל והחוסן הלאומי מעניקים הכוונה לצד התאמת והנגשת שירותים קיימים בהתאם לצרכים הייחודים של הצעירים במטרה להעניק מענה מקיף לצעירים עם מוגבלות ולפעול להעצמתם ולשלבם בחברה כפעילים וכמובילים״.

שר הרווחה והביטחון החברתי, יעקב מרגי: "אנו פועלים בכל הדרכים להרחיב את מגוון השירותים לקהילת האנשים עם מוגבלות תוך הקפדה על שילוב מלא בכל תחומי החיים, ברוח חוק שירותי רווחה לאנשים עם מוגבלות. החלטנו להשקיע משאבים במרכזי הצעירים שמפעיל משרד הנגב והגליל, על מנת שצעירים עם מוגבלות יוכלו גם הם ליהנות מהשירותים שמרכזים אלו מעניקים לאוכלוסייה הצעירה כגון מיצוי זכויות, מנהיגות, השכלה ותעסוקה. שנת 2024 תעמוד בסימן פיתוח מואץ של מגוון שירותי קהילה לאנשים עם מוגבלות במסגרת החוק החדש ומדיניות המשרד להוביל לתהליך הדרגתי של מעבר לחיים בקהילה".

אלישבע סבתו ראש אגף בכיר רשות הצעירים: "אלפי צעירים עם מוגבלות מסיימים את מערכת החינוך בכל שנה. על פי רוב לצעירים אלו חסרה מסגרת המשך טבעית למערכת החינוך, והם עלולים למצוא עצמם מנותקים ממערכות תמיכה שליווי אותם לאורך החיים. מתוך הכרה בצורך להתמודד עם אתגרים אלו, משרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי ומשרד הרווחה פועלים לשילוב צעירים עם מוגבלות במרכזי הצעירים במטרה לצמצם פערים וחסמים חברתיים, תפיסתיים ומערכתיים״.

דני כץ, מנהל אגף קהילה במינהל מוגבלויות, משרד הרווחה: "התכנית נועדה לשלב צעירים עם מוגבלות במרכזי הצעירים של הרשויות המקומיות בפעילות חברתיות וכן בהכוונה לתעסוקה ולימודים. לצורך כך חברנו יחד עם משרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי כדי לאפשר לצעירים ברמות התמיכה הנמוכות להשתלב בתכניות החברתיות כמו כלל אוכלוסיית הצעירים במדינת ישראל ולפתח כישורים לחיים עצמאיים בהתאם לרוח חוק שירותי רווחה לאנשים עם מוגבלות שנחקק ביוני 2022.״

משרד הנגב הגליל והחוסן לאומי ומשרד הרווחה פועלים לשילוב צעירים עם מוגבלות בקהילה ובימים אלה מחכים לכם בעשרות מרכזי צעירים ברחבי הארץ בחברה היהודית והערבית רכזים לשילוב צעירים עם מוגבלות. מצאו את מרכז הצעירים של משרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי הקרוב לביתכם.

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.