תוך יממה מפקחי משרד החקלאות סיכלו 3 ניסיונות הברחה של בטטות בהיקף כולל של כ-14 טון בטטות

03 אוק 2022 המחברת/ת:
‎⁨תפיסה של כ-14 טון בטטות ברחבי הארץ ‎⁨תפיסה של כ-14 טון בטטות ברחבי הארץ פיצוח

החשד: מדובר ברשת מבריחים שניסו להפיץ סחורה לא מפוקחת ברחבי הארץ.

כמידי שנה, במשרד החקלאות מתגברים כוחות בשל העלייה בהברחות בתקופת החגים כלל הסחורה הועברה להשמדה באופן מידי נוכח חשש לבריאות הציבור.

ימים עמוסים במיוחד עברו על היחידה המרכזית לאכיפה ולחקירות במשרד החקלאות ופיתוח הכפר (פיצו"ח). תוך יממה אחת, סיכלו מפקחי הפיצו"ח שלושה ניסיונות הברחה של בטטות לא מפוקחות ממקור עזתי, בשלושה מוקדים שונים בארץ: באזור התעשייה עטרות שבעוטף ירושלים, במושב זיתן שבשפלה ובבית אריזה שבאזור העיר שדרות. הבטטות, בהיקף כולל של 14 טון (!!!), יועדו לשיווק בנקודות מכירה שונות בארץ, למרות שלא היו תחת פיקוח כפי שנדרש על פי חוק. שלושת המקרים נמצאים כעת בחקירה. יחידת הפיצו"ח בודקת את האפשרות שמדובר בפעילות מתואמת וברשת מבריחים שפעלו להכניס לישראל את המוצרים ללא פיקוח.

במקרה ראשון, הצליחו מפקחי משרד החקלאות לסכל ניסיון הברחה של הבטטות באזור התעשייה עטרות,  רגע לפני שהסחורה יצאה לנקודת מכירה ברשת קמעונאית מוכרת בעיר. על פי החשד מקור הבטטות מרצועת עזה, משם הוברחו לתוך שטחי יהודה ושומרון, עד לתפיסתן באזור עוטף ירושלים. מחקירה ראשונית עולה כי המבריח משווק מורשה, בעל רישיון ייבוא כחוק. לאור ממצאי החקירה, רישיונו נשלל זמנית.

גם באירוע בבית האריזה בשדרות, הבטטות נתפסו רגע לפני ששווקו לציבור הרחב. במקרה זה, המפקחים הגיעו לבית האריזה ואיתרו כ-1.5 קילו בטטות לא מפוקחות באזור ההמתנה. המקרה האחרון במושב זיתן עדין נמצא בחקירה, וכעת המפקחים בודקים את החשד כי המבריחים שיתפו פעולה וניסו ליצור רשת של הברחות ברחבי הארץ.

תקופת החגים היא בדרך כלל קרקע פורייה להברחות לא חוקיות שמתגברות בתקופה זו. עקב כך, מפקחי משרד החקלאות מתגברים את עבודתם השוטפת ומבצעים בדיקות, במטרה לזהות תוצרת חקלאית שלא עברה פיקוח לאורך כל שלבי הגידול והייצור. כאמור, תוצרת שכזו עלולה להכיל חומרי הדברה מסוכנים ואסורים בשימוש, שאריות חומרי הדברה, כמו גם מזיקים וגורמי מחלה שעלולים להוות סכנה ממשית לבריאות הציבור, ולהביא לנזקים בלתי הפיכים לחקלאות ולצומח בישראל.

חמוד חמודלי, מנהל מרחב צפון של יחידת הפיצו"ח במשרד החקלאות: "מפקחי משרד החקלאות עובדים ללא הפסקה לטובת שתי מטרות עיקריות – שמירה על בריאות הציבור ושמירה על החקלאות הישראלית, במיוחד בתקופה זו המהווה קרקע פורייה לביצוע ניסיונות שיווק של תוצרת חקלאית. אני מדגיש לציבור להודיע לנו על כל חשש לתוצרת חקלאית לקויה. המוקד של משרד החקלאות במספר 6016*, ויחידת הפיצו"ח ממשיכים לתת מענה 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע, גם בחג".

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.