סטרטאפ ישראלי לשיפור ביצועי הדבורים גייס 4 מיליון דולר

11 יונ 2020 המחברת/ת:

סטרטאפ ישראלי BeeHero המפתח טכנולוגיה לשיפור ביצועי הדבורים בכלי הייטק מתקדמים גייס 4 מיליון דולר ממשקיעים וקרנות בארה"ב.

הסטרטאפ, הפועל ממתחם SOK בתל אביב ובפאלו אלטו בקליפורניה, הוקם על ידי יזמים ישראלים צעירים, ומנתח את פעילות הדבורים בכוורות ובמרחב הפתוח בכלים של בינה מלאכותית וניתוח מידע, מתריע בפני הדבוראים מפני אירועים שיכולים להשפיע על הדבורים ומספק להם תובנות כיצד לשפר את עבודת הכוורת ולהגדיל את יבולי הדבש ורווחיותם. כיום דבוראים מנהלים את פעולות המעקב באופן ידני ונדרשים לעבור בין כוורות רבות בשטחים מרוחקים ולבדוק את הנעשה באתרי רעיית הצוף הנרחבים ואין להם אפשרות מעשית לגלות את כל הבעיות המתעוררות במהירות.

לפעילות הדבורים יש תרומה עצומה מעבר ליצור הדבש בהאבקת גידולי החקלאות ושימור הטבע. על כן הרחבת כושר עבודתן, צמצום הפגיעה בהן מנזקים חיצוניים ועצירת מקרים של התמוטטות מושבות דבורים יכולים להביא לגידול של עד 30% ביבולים בשטחים החקלאיים שסביב הכוורות. יש לכך משמעויות כלכליות אדירות והבטחת אספקת מזון לאוכלוסיה, נושא שהוא קריטי במדינות רבות.

הסטרטאפ הוקם על ידי עומר דוידי, מיכל רויזמן, איתי כנות ויובל רגב, בעלי רקע מגוון ביחידה הטכנולוגית של חיל המודיעין, בהייטק, בסטרטאפים חקלאיים ובגידול דבורים. המערכת מותקנת כיום ב-20 אלף כוורות והיא עוקבת אחרי חייהן ועבודתן של כמיליארד דבורים. מרכז הפיתוח בישראל הוא במתחם SOK שנפתח בתחילת השנה ומשמש מרכז פעילות לחברות סטרטאפ, מפתחים ועובדים עצמאיים. SOK תל אביב הוא זרוע של רשת חללי העבודה המשותפים הגדולה ביותר ברוסיה בבעלותו של היזם איגור ריבקוב.

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.