בעקבות הנתונים המדאיגים של הממשלה: איזו רשות תקדם אנרגיה מתחדשת?

סביבה ירוקה סביבה ירוקה

בזמן שהעולם דוהר קדימה, ישראל מצליחה לייצר רק 10% מהחשמל שלה באמצעות אנרגיה מתחדשת ונקייה. בעיקר בשל כך - סעיף של אנרגיה מתחדשת יהיה חלק מרכזי בתחרות "גרינטן" של ועידת "קלינטק", שם ייבחרו הרשויות הירוקות במדינת ישראל לשנת 2023. רגע לפני הבחירות המוניציפליות - מי הרשות שתרים את הכפפה?

מדד הרשויות המקומיות לאנרגיה מתחדשת בדו-שימוש, שהשיק משרד האנרגיה והתשתיות, מראה באופן נחרץ: מדינת ישראל לא מקדמת מספיק אנרגיה מתחדשת.

בזמן שהעולם דוהר קדימה, ישראל מצליחה לייצר רק 10% מהחשמל שלה באמצעות אנרגיה מתחדשת ונקייה. נתון מדאיג, שיעמוד לדיון נרחב באולפן הטלוויזיה של Agro mashov, שיעביר שידורים ישירים במהלך ועידת "קלינטק" ותערוכת "אגרומשוב" - תערוכת החקלאות המרכזית של ישראל שתיערך בין ה-5-6.9 במתחם אקספו בתל אביב.

במהלך האולפן ידונו פאנל של אורחים, חקלאים ובכירי המשק הישראלי בנתונים המדאיגים והאם בכלל יש בערים ובישובים ברחבי ישראל פוטנציאל להתקנת פאנלים סולאריים על הגגות. 

כמו כן, סעיף של אנרגיה מתחדשת יהיה חלק מרכזי בתחרות "גרינטן" של ועידת "קלינטק", שם ייבחרו הרשויות הירוקות במדינת ישראל לשנת 2023. התחרות בין הרשויות המקומיות, מועצות אזוריות, מושבים וקיבוצים כבר הפכה למסורת בוועידה והשנה תיבחן בנושאי בנייה ירוקה, חינוך סביבתי, חיסכון במים, גינון וניקיון, מחזור והתייעלות אנרגטית וכמובן שגם אנרגיה ירוקה ומתחדשת. השאלה הגדולה: איזו רשות כן תשקיע יותר באנרגיה מתחדשות ותצליח בסופו של דבר לזכות בפרס.

יש לציין כי המדד החדש של משרד האנרגיה והתשתיות מנגיש מידע לציבור אודות הפוטנציאל הקיים להקמת מתקני אנרגיה מתחדשת במתח נמוך (הספק של עד 700 קילו וואט) בדו-שימוש (גגות בתים פרטיים ובתים משותפים, גגות מבני הציבור, מאגרי מים, לולים ורפתות) בישובים השונים בישראל. הממצאים מראים, יש שיגידו במפתיע, כי דווקא הרשויות החזקות בישראל ממעטות לקדם אנרגיה מתחדשת.

במשרד האנרגיה והתשתיות הדגישו, כאמור, כי נתוני המדד משמשים ככלי עבודה שבאמצעותו הן תוכלנה לזהות באיזה מהמגזרים ברשות קיים פוטנציאל רב להקמת מתקנים לייצור אנרגיות מתחדשות, אך הוא לא ממומש. ועידת "קלינטק" נחשבת למרכזית והחשובה מבין תערוכות החקלאות בישראל. בוועידה יהיה מתחם ייעודי למפגשים ממוקדים, עדכונים, הרצאות, סדנאות, דיונים, פאנלים מונחים ושיח חופשי לפי תחומים פרטניים בכל ענפי הקלינטק ואיכות הסביבה ולפי לו"ז מתוכנן ומדויק.

תערוכת החקלאות אגרומשוב 2023 תתקיים במתחם אקספו בתל אביב ב-5-6.9.2023. במסגרת התערוכה, יוצגו מגוון טכנולוגיות מתקדמות וחדשניות לעולם החקלאות ולחקלאי ויתקיימו כנסים מקצועיים. תערוכת אגרומשוב תתקיים זו השנה ה-32, מדובר בתערוכה המרכזית בישראל לחקלאות, עם מאות מציגים ואלפי חקלאים ויזמים בתחום החקלאות. התערוכה שמתקיימת בחללים ממוזגים כאשר מציגים ויזמים גם מעבר לים ישתתפו באירוע.

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.