שפעת עופות התגלתה במוקד נוסף בבאר טוביה

15 ינו 2023 המחברת/ת:
bird flu bird flu

המשרד סיים זה מכבר את הטיפול במוקדי שפעת העופות הקודמים שנתגלו   משרד החקלאות שב ומדגיש כי יש לצרוך ביצים ובשר עוף רק לאחר הבישול

מוקד שלישי של שפעת העופות מזן H5N1 התגלה במוקד נוסף במושב באר טוביה, המרוחק כ-750 מ"ר ממוקד ההתפרצות האחרון במושב. במוקד החדש מאוכלסים כ-19 אלף עופות מקו רבייה קלה. השירותים הווטרינרים במשרד החקלאות ממשיכים לבצע ניטור אקטיבי בכל חוות הלולים שבאזור.

על מנת למנוע את התפשטות המחלה, פועל משרד החקלאות בהתאם לנוהלי העבודה הקבועים הנוגעים לטיפול בשפעת עופות. בנוסף, משרד החקלאות עדכן בנושא את משרד הבריאות ורשות הטבע והגנים, ונמצא עמם בקשר בכל הנוגע להגברת הערנות בדבר העברת המחלה באמצעות עופות בר.

משרד החקלאות שב ומדגיש כי ניתן להמשיך ולצרוך בשר עוף וביצים, אך יש להקפיד ולרכוש ביצים אך ורק בנקודות מכירה ושיווק מסודרות. הביצים חייבות להיות מסומנות וארוזות בקרטון או בניילון מכל צד. בנוסף, מחדדים במשרד החקלאות כי יש לצרוך ביצים ובשר עוף רק לאחר שבושלו/ נאפו/ טוגנו היטב.

כמו כן, משרד החקלאות קורא למגדלי ציפורי נוי ועופות חצר וכן לולי חופש, להחזיק את העופות בתוך מבנים, ולמנוע שוטטותם בשטח פתוח, ובכך להקטין את סכנת ההידבקות מעופות בר.

יש לציין כי משרד החקלאות סיים את הטיפול במוקדי שפעת העופות הקודמים שהתגלו בחודש האחרון במושב שלוחות, במושב בית חירות, במושב בית הלוי, במושב כפר מונש, בקיבוץ משמר השרון, בקיבוץ חצור, בקיבוץ עין צורים, בקיבוץ מגל ובמושב באר טוביה (שני מוקדים).

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.