פרס מפעל חיים ליענקל'ה מוסקוביץ' מנהל מו"פ רמת נגב על תרומתו לעשייה חלוצית, להתיישבות ולחקלאות במסגרת תערוכת אגרומשוב 2021

16 יונ 2021 המחברת/ת:
מרגש- פרס מפעל חיים ליענקלה מרגש- פרס מפעל חיים ליענקלה

יענקל'ה מוסקוביץ ממושב קדש ברנע המוביל כבר עשרות שנים את החקלאות ברמת נגב כיו"ר הועדה החקלאית, כמנהל מו"פ רמת הנגב וכשותף מוביל במסגרת פעילות הארגונים השונים לקידום החקלאות בישראל זכה בארוע מרגש במיוחד לקבל פרס מפעל חיים במסגרת תערוכת החקלאות המובילה בישראל- אגרומשוב 2021.

השנה, הוחלט להעניק למוסקוביץ' במסגרת תערוכת אגרומשוב פרס מפעל חיים על תרומתו הרבה לעשייה חלוצית בתחום ההתיישבות והחקלאותמוסקוביץ' נשוי לעדינה, אב לשלושה וסבא גאה המגדל דור שלישי במושב, על פעילותו רבת השנים לייצור מקורות מים במדבר, לפיתוח חקלאות מדברית מתקדמת, ביצוע מחקרים יישומיים והטמעתם בקרב חקלאי ישראל, וכמובן להתיישבות, שהם ביטוי ממשי לחזונו של בן גוריון מאבות המייסדים של ההתיישבות בנגב. 

לאחר הסכם השלום עם מצרים ייסד את ההתיישבות בפתחת ניצנה והקים עם חבריו את מושב קדש ברנע. כנגד כל הסיכויים, החליטו מוסקוביץ' וחבריו לחזק ולבסס את ההתיישבות המהווה כיום מופת להתיישבות חקלאית מפוארת אשר לצידה מתקיימת פעילות ייחודית בקהילה החינוכית ניצנה ע"ש לובה אליאב.

כבר בשנות העשרים לחייו, כיהן כמזכיר ארגון מגדלי הירקות עד שהתבקש על ידי ראש המועצה האזורית רמת הנגב, שמוליק ריפמן ז"ל להוביל את החקלאות המקומית. מאז ועד היום הוא מנהל את מו"פ רמת הנגב לצד תפקידו כיו"ר הועדה החקלאית במועצה האזורית רמת הנגב ותאגיד המים. מו"פ רמת הנגב בהובלתו של מוסקוביץ', הפך להיות חוד החנית של החקלאות המדברית המתקדמת ומפיץ ברחבי העולם ידע חקלאי יישומי וכלים לחקלאות איכותית ועתירת יבול בתנאי קיצון, פיתוחיו של המו"פ מסייעים בין השאר לביטחון התזונתי של ישראל.

שי חג׳ג׳ יו״ ר מרכז השלטון האזורי וראש המועצה האזורית מרחבים ונשיא התערוכה ציין: ״את יענקל׳ה אני פוגש בכל צומת ובכל מאבק בנושא החקלאות. מצוייד בחיוך ונחישות לקדם את החקלאות. יש עוד אתגרים לפנינו וברור שיענקל׳ה ימשיך לתרום מניסיונו העשיר והידע הרחב בתחום.״

ערן דורון, ראש המועצה האזורית רמת הנגב: "אני מתרגש לברך את יענקל"ה מוסקוביץ' על זכייתו בפרס מפעל חיים שכה מגיע לו. יענקל'ה הוא מופת לעשייה חלוצית בתחום ההתיישבות והחקלאות. הקדיש את חייו למפעל ההתיישבות והחקלאות בנגב, היה בין המייסדים של חבל פתחת ניצנה וכן של פרויקט חוות הבודדים ב"דרך היין" לאורכה של רמת הנגב. זכיתי לעבוד עם איש שיודע להפוך את החזון לעשייה למען עם ישראל והנגב".

חיים אלוש מנכ"ל ומייסד תערוכת אגרומשוב ציין: "אני שמח ונרגש על הבחירה ביענקל'ה, איש חקלאות ברוחו ובנשמתו שפעל רבות למען החקלאות הישראלית בכלל וברמת נגב בפרט".

הפרס הוענק במסגרת תערוכת אגרומשוב 2021, שהינה האירוע הראשון לאחר שנה וחצי ללא אירועים ופעילות חקלאית בעידן הפוסט קורונה. התערוכה העניקה חוויה יוצאת דופן של חקלאות ישראלית במיטבה והציגה רשימה ארוכה של חידושים בבנייני האומה בירושלים.

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.