החברה לפיתוח הגליל ממשיכה לקדם שימוש באנרגיה סולארית

30 אוג 2020 המחברת/ת:
‎⁨גליל קרור⁩ ‎⁨גליל קרור⁩

במסגרת אסטרטגיית ההשקעות בתחום האנרגיה הירוקה, מעמיקה החברה לפיתוח הגליל את השקעותיה בתחום, במטרה להשיא ערך כלכלי וסביבתי.

לאחר שהצטרפה כשותפה בתאגיד 'משקים אנרגיה', שיוזם ומקים שדות פוטו וולטאים קרקעיים בכל רחבי הארץ, היא עומדת לסיים פרויקט לכיסוי 40 דונם גגות של מפעלים בבעלותה, בלוחות סולאריים. 

בפרויקט, שכולל בין היתר את גגותיהם של מפעלים כגליל קירור, אבוקדו גל, עוף הגליל וקואופרטיב גליל עליון, הושקעו כ-10 מיליון ₪ והוא צפוי לספק כושר ייצור מצטבר של כ- 4 מגה וואט בהסדרה מול חברת חשמל במסלול של מונה נטו ובמסלול של הסדרה תעריפית.

במקביל הושלמה הקמתו של שדה פוטו וולטאי קרקעי בשיתוף משקים אנרגיה וקיבוץ כפר בלום. השדה, המשתרע על שטח של כ-110 דונם, צפוי לייצור כ-9 מגה וואט.

בחברה לפיתוח הגליל אומרים, כי פרויקטים סולאריים נוספים מתוכננים בקיבוצים גדות וכפר סאלד, שאושרו בוועדת משנה נוף גליל, כחלופה צמודת דופן לישוב, שתקודם במסגרת שינוי תב"ע לפיתוח שדות סולאריים קרקעיים.

על פי הנתונים, מדינת ישראל נמצאת מאחור בתחום הפקת אנרגיה סולארית יחסית ליעדים שקבעה לעצמה ויחסית למדינות מפותחות. היעד הממשלתי המקורי היה ייצור 5% מצריכת החשמל במשק מאנרגיה מתחדשת עד 2014. בפועל, ב-2017 השיעור הגיע ל-2% בלבד. היעד החדש אליו מכוונת רשות החשמל הוא 10% ב- 2020. מקורות במשק החשמל פנו למשרד האנרגיה להגדיל את יעד האנרגיות המתחדשות בסך האנרגיה המופקת במשק מ-17% עד 2030, לעד 50%.

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.