פרופסור בני חפץ נכנס הבוקר לתפקיד ראש מינהל המחקר החקלאי- מכון וולקני

21 מאי 2024 המחברת/ת:
פרופסור בני חפץ נכנס  הבוקר לתפקיד ראש מינהל המחקר החקלאי- מכון וולקני משרד החקלאות

בהמלצת שר החקלאות, חה"כ אבי דיכטר, ולאחר שלפני שבועיים אושר מינויו בישיבת ממשלה: פרופ' בני חפץ, נכנס הבוקר (ראשון) לתפקיד ראש מינהל המחקר החקלאי- מכון וולקני במשרד החקלאות. 

כאמור, מינויו של חפץ מגיע לאחר כשלוש שנים ללא מינוי קבוע בתפקיד ובהובלת שר החקלאות דיכטר והמנכ״ל אורן לביא, מי שמקדמים בימים אלה את הצעת המחליטים הממשלתית בדבר תכנית ביטחון המזון של ישראל ל-25 שנה קדימה. השר דיכטר סבור כי יש להגדיר את ביטחון המזון במדינה כיעד אסטרטגי בעל חשיבות לאומית.

פרופ' בני חפץ הוא מומחה בעל שם עולמי בתחום מחזור המים לחקלאות וחנך עשרות סטודנטים בעבודת הדוקטורט שלהם. בין תפקידיו השונים שימש כראש המחלקה למדעי הקרקע והמים, והיה דיקן הפקולטה לחקלאות באוניברסיטה העברית.

שר החקלאות, חה"כ אבי דיכטר, אמר במהלך מעמד כניסתו של פרופ' חפץ: "מכון וולקני יוצא היום לדרך חדשה, דרך של ניווט לעבר יעדים ברורים. המכון הוא מרכיב חשוב באחד מארבעת גורמי הייצור, זה הממוקד במחקר ובפיתוח.  לוולקני השפעה עצומה על עתיד החקלאות הישראלית ועל ביטחון המזון של אזרחי ישראל, בדגש על עידן של שינויי האקלים והתחממות כדור הארץ. ללא תרומתו של המכון בפיתוח זנים עמידים ומניעת מחלות ומזיקים, הפגיעה בתוצרת החקלאית תורגש כבר בשנים הקרובות ותתעצם עם הזמן. מיקומנו הגאוגרפי, באזורים מדבריים, חצי מדבריים ורגילים, מאפשרים לחוקרי המכון לספק לארץ ולעולם פתרונות בעלי משמעות קיומית לאוכלוסייה. פרופ' בני חפץ יידרש להוביל את המכון בעידן משמעותי של היפוך מגמה – מעידוד ייבוא לעידוד ייצור מקומי. אנו מצפים ממנו להוביל את המכון ואנשיו למחקרים ופיתוחים  חדשים ברמה הארצית והבינלאומית". 

באשר לתקציבי המכון, השר יפעל כדי להעביר תקציבי מחקר ופיתוח הנמצאים באוצר והמתוקצבים בין היתר גם למכון וולקני.  המדובר בתקציב של 2.6 מיליארד ₪ למשך חמש שנים. מלבד זאת בכוונת השר 

למקד גם את קרן המחקר החקלאי  BARD המשותפת לישראל  ולארה״ב, בשילוב מאסיבי יותר של המכון במחקרים. 

מנכ"ל משרד החקלאות, אורן לביא: "פרופ' בני חפץ נכנס לתפקיד בתקופה היסטורית בה אנו מגדירים לראשונה את תכנית ביטחון המזון של ישראל כיעד אסטרטגי בעל חשיבות לאומית. אנו רואים במינויו של פרופ' חפץ לתפקיד בשורה למכון וולקני, לביטחון המזון של אזרחי ישראל ולהון האנושי של משרדנו. יחד נוביל את פעילות המכון למימוש יעדי המשרד תוך שמירה על תדמיתו והישגיו המפוארים".

ראש מינהל המחקר החקלאי- מכון וולקני, פרופ' בני חפץ: "אני נרגש לקבל על עצמי תפקיד חשוב ומשמעותי זה. מנהל המחקר החקלאי היה ויהיה העוגן המשמעותי בקידום החקלאות הישראלית ויוביל חדשנות יזמות ויצירתיות בתחומים עליהם הוא אמון. אני מאמין בהון האנושי של מכון וולקני שיוכל להביא את המכון לגבהים חדשים"

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.