מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות בישראל: כשמדברים על "ביטחון המזון" שוכחים שממשלות ישראל דוחקות את ענף החקלאות – וכלל לא יתקיים מזון לשמור עליו

26 יונ 2023 המחברת/ת:
מימין- ראובן דור, ירון בלחסן, רני ברנס , אבו וילן ועמוס לוין מימין- ראובן דור, ירון בלחסן, רני ברנס , אבו וילן ועמוס לוין ארגון מגדלי הפירות בישראל

באסיפה של פורום ארגון מגדלי הפירות שהתקיים בזיכרון יעקב

ירון בלחסן, מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות בישראל ומוטי צמיר יו"ר מועצת הארגון, כינסו היום (26.6) את פורום ארגון מגדלי הפירות, בשיתוף ארגונים חקלאיים, בישיבה השתתף גם אבשלום (אבו) וילן מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, שהודיע על סיום תפקידו.

וילן אמר כי עדיין צפויים דיונים עם מקבלי ההחלטות על מנת להגיע להסכמות בנושאים רבים הקשורים לענף החקלאות וחיזוקו, "יש להגדיל את התמיכה הממשלתית עם קנ"ט, לדאוג למעטפת אמיתית לחקלאים, מאחר ואנו נמצאים כבר בשנה שלישית שמכסי ייבוא תוצרת חקלאית יורדים, ומנגד ההשקעות והתמיכות שהובטחו לחקלאים, עדיין לא הגיעו", אמר וילן והוסיף: "העולם מדבר על משבר האקלים וביטחון המזון כאשר בישראל טרם דנים בכך ברצינות. דיברתי על כך עם ראש המל"ל הקודם אייל חולתה וכיום גם עם מחליפו. במל"ל, יש מחלקה שלמה האמונה על נושא ביטחון המזון, ועדיין אין התקדמות. גם מקבלי החלטות, אינם מבינים שביטחון המזון אינו סיסמה, אלא אחד הנושאים הקריטיים. כל המדינות מחפשות איך להבטיח יצור מזון, אך בישראל זה נגמר בסימפוזיונים".

ירון בלחסן מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות בישראל: "כשמדברים על "ביטחון המזון" שוכחים שממשלות ישראל דוחקות מזה שנים את ענף החקלאות לתחתית סדר העדיפויות. במידה שלא תהיה כאן חקלאות, גם לא יהיה מזון לשמור עליו. על ממשלת ישראל להבין את משמעות החיבור בין בטחון המזון לשמירה על שטחי הלאום וגבולות ישראל בצפון ובדרום המתבצעת על ידי ענף החקלאות והחקלאים המשמשים אזרחים-חיילים, כמו גם לעמוד בהבטחותיה לתמיכה בחקלאים, מאחר ובמציאות מתבצע יבוא מאסיבי של תוצרת חקלאית, אשר בפועל אינו מוריד את מחירי המזון ופוגע בייצור המקומי, אמר בלחסן ופנה לאבו וילן ואמר: "בשמי ובשם הארגון ומגדלי הפירות בישראל, אני מודה לך על כל העשייה הענפה למען החקלאות והחקלאים, אני מכיר אותך כבר שנים, הובלת אותנו במסירות מול מתקפות הממשלה הקודמת ובמציאות קשה לחקלאות. כמו שפעלת כמפקד בצבא, כך פעלת בתבונה, נחישות וחריצות גם בתפקידך".

עוד השתתפו בישיבה: רני ברנס יו"ר ענף הפירות במועצת הצמחים, חיים חבלין מנהל חקלאות בתנועה הקיבוצית, עמוס לוין יו"ר שולחן התפוח במועצת הצמחים ומנהל תחום החקלאות בחברה לפיתוח הגליל, ראובן דור מנהל יחסי חוץ במו"פ צפון ויו"ר שולחן האבוקדו במועצת הצמחים, ד"ר ענת זיסוביץ-חריט, מדריכה מחוזית בתחום המטעים ב-שה"מ מחוז גליל-גולן, ועוד.

על פי ארגון מגדלי הפירות בישראל, ענף הפירות בארץ מונה כ-3,500 מגדלים, המעבדים כ-856,000 דונם של מטעים (לא כולל הדרים), המניבים כ-950,000 טון פרי בשנה ומספקים מגוון פרי איכותי לשווקי ישראל וליצוא. ערך תפוקת ענף הפירות (ללא הדרים) בישראל כ-7.5 מיליארד שקל, הענף מהווה כ-23% מהתפוקה החקלאית בארץ.

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.